    From: z...@n...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: rankingi OFE - jak to jest?
    Date: Wed, 26 Oct 2005 06:47:07 +0000 (UTC)

    multiofe.pl <b...@m...pl> wrote:
    > B?dziemy zobowi?zani za informacje na maila b...@m...pl. Jak tylko
    > otrzymamy dane, zanalizujemy i bedziemy informowa?.

    Tu sie nalezy male sprostowanie - chodzilo o stope zwrotu a nie o sposob
    naliczania jednostki i rok 2004 a nie biezacy.

    Tu jako zrodlo posluzyl o ile dobrze pamietam dokument ze strony knuife.
    Dojscie do niego ze strony www.knuife...:
    raporty i opracowania -> rynek otwartych funduszy emerytalnych 2004
    (wyd. 2005).

    Jest to dokument w pdf - strony 5 i 6.
    A generalnie chodzilo o porownanie wynikow jednego z topowych obecnie OFE
    w porownaniu z innym, mniejszym OFE. Ten "topowy" od kilku lat zajmuje bardzo
    wysokie pozycje. Ten mniejszy OFE przez ilestam lat wstecz nie mial zbyt
    dobrych wynikow i dopiero w roku 2004 udalo mu sie jakos wybic. Skoro
    zwiekszono okres obliczania stopy zwrotu z 24 do 36 miesiecy - ten mniejszy
    traci (w rankingach) na tego typu podejsciu do obliczania stop zwrotu.

    > stazem
    > Tak, to si? zgadza. Ale to nie ma nic wspólnego z warto?ci? jednostki.

    > Teoretycznie tak, ale OFE inwestuj? równie? w np. bardzo op?acalne obligacje
    > i inne. Jak dot?d, nie ma relacji im mniejszy fundusz tym lepsze zyski- a
    > wr?cz > odrotnie. Mo?e dlatego, ?e posiadaj?c wi?ksz? ilo?? ?rodków do
    > dyspozycji, maj? wi?kszy wp?yw na dzia?anie gie?dy?

    Tu jako zrodlo znowu posluzyla str. 5 - ostatni akapit przed tab.1:
    "zwraca uwag? stosunkowo niska ..."

    > Kompletna bzdura. Je?li tak poinformowa? Pana akwizytor, prosz? go omija? z
    > daleka.
    > Warto?? jednostki zale?y TYLKO I WY??CZNIE od wyników inwestycyjnych
    > funduszu.

    W tym przypadku znowu musze sprostowac, bo znowu wyrazilem sie nieprecyzyjnie.
    Jednostki rozrachunkowe podlegaja chwilowym/okresowym wahaniom, a to oznacza
    ze rowniez traca na wartosci a nie tylko zyskuja. Chodzilo mi o to ze
    w *dlugoterminowym rozrachunku* jednostki zyskuja na wartosci - bo nie ma
    chyba takiego OFE, ktory mialby wartosc jednostki nizsza niz np. rok czy
    2 lata temu.
    Stad takie uproszczenie ze "wartosc jednostki stale rosnie".

    Wyglada na to ze w moich poprzednich postach nie wyrazilem sie zbyt
    precyzyjnie - wiec moze to co napisalem powyzej rozjasni troche sytuacje.

    zot