eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiredundancja w autoryzacjiRe: redundancja w autoryzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: MarcinF <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: redundancja w autoryzacji
    Date: Mon, 15 Jun 2015 01:28:05 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <mll2m6$fkr$1@node2.news.atman.pl>
    References: <557d952f$0$27513$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-68-164-214.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1434324486 16027 89.68.164.214 (14 Jun 2015 23:28:06
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Jun 2015 23:28:06 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.0.1
    In-Reply-To: <557d952f$0$27513$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 150614-1, 2015-06-14), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:613808
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-06-14 o 16:52, Arek pisze:


    > Uważam jednak, że kwota operacji np. przelewu jest zbędna.
    > Przecież o ile klient siedzi przy kompie to chyba widzi
    > co przed kilkoma sekundami wklepał. Bo jak próba lewej
    > operacji to chyba obojętne...

    Kwota to druga kluczowa informacja po numerze rachunku docelowego,
    może zabezpieczyć przed niektórymi próbami wyłudzeń czy zwykłymi
    pomyłkami klienta.

    > Piszę dlatego bo operatorzy nie kasują SMS-ów. Potem
    > gawiedź cieszy się lub oburza gdy wyciekają teksty typu
    > "Chwała nam i naszym kolegom...". Ale to znaczy, że ich
    > też wyciekną - z kwotami operacji. Zagraża to poufności.

    Posiadanie telefonu komórkowego i korzystanie z internetu
    samo w sobie bardzo zagraża poufności, w dodatku całkiem sporo
    klientów banków płaci kartą, więc raczej nie zależy im na poufności
    swoich transakcji.

    > Czy nie lepiej aby banki nie podawały takiego szczegółu
    > w SMS-ach lub przynamniej dawały klientowi możliwość
    > decydowania o ich treści?

    Ten sms to zwykle element systemu zabezpieczeń, żeby dobrze
    zdecydować o jego treści trzeba znać całość, a to już zwykle
    poza możliwościami klienta.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1