    From: anonymous <w...@c...it>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: reklamacja zakupów skradzionym numerem KK - wybierz dobrą kartę
    Date: Fri, 18 Mar 2005 06:48:37 GMT

    Dnia 2005-03-18 00:03, Użytkownik Tomasz napisał:

    > 1. w mBanku możesz zablokować telefonicznie wszelkie transakcje internetowe;
    > 2. Możesz zablokować (sam) wypłaty z bankomatów i w placówkach banków;

    to zrobiłem, i tak się nie opłaca z tego korzystać. Ale to raczej
    przypadek kradzieży karty a nie posłużenia się czyimś numerem.

    > 3. Możesz sam ograniczyć sobie dzienny limit transakcji a w razie
    > potrzeby go odblokować.
    > 4. Możesz poszukać lepszej karty.

    A jaka jest lepsza ?

    > Niestety mojej żonie odmówili przyjęcia reklamacji - skandal;
    > Złożyłem skargę i dostałem przeprosiny za nierzetelność "specjalistów od
    > kart" ...

    > Nie.
    > Wręcz przeciwnie.
    > Większość patrzy tylko na cenę - 0 PLN za wydanie i... płacze gdy
    > okazuje się, że karta im zaginęła a oni nie dopełnili wszystkich
    > dodatkowych formalności i bank nie uznał ich reklamacji na transakcje
    > przed zastrzeżeniem...

    No ale chyba wszystkie takie zdarzenia powinny być uwzględnione bo ta
    karta ma ubezpieczenie
    http://www.mbank.com.pl/download/pdf/pakiet_bezpiecz
    na_visa.pdf
    z tym że ubezpieczenie to nie obowiązuje na kradzieże do łącznej kwoty
    100 zł.

    Jak się pytałem na infolinii to stwierdzili że nie ma problemu, bo
    przecież trzeba oprócz numeru karty przy zakupach internetowych podać
    także adres, no ale adres też ktoś moż znać. Pytanie czy jest możliwy
    zakup jakiś rzeczy na inny adres niż przypisany do karty. Czyli ktoś
    poda mój adres ale poprosi o wysyłkę na inny. Bo w sumie sam mógłbym być
    w takiej sytuacji, przypuśćmy że wyjechałem na wakacje i chcę coś kupić
    więc musieli by mi przesłać na adres inny niż zwykle. Adres jednak nie
    chroni przed zakupem jakiś usług typu strony porno, tam nikt nie musi
    ujawniać swojego prawdziwego adresu ani nie trzeba nic wysyłać.