eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankirezygnacja z kk, czemu zadaja zwrotu karty?Re: rezygnacja z kk, czemu zadaja zwrotu karty?
  • Data: 2006-02-24 19:54:21
    Temat: Re: rezygnacja z kk, czemu zadaja zwrotu karty?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "siliana" <t...@o...pl> writes:

    > ale to powinno byc (i chyba jest tak), ze dzwonie i banku i mowie, ze
    > rezygnuje z karty i bank - nie czekajac, az ja przysle - i tak ja zastrzega?

    Dlaczego tak mialoby byc?

    W przypadku kart on-line tak moze byc - bo tych kart nie trzeba
    zastrzegac (w sensie systemu rozliczeniowego), wystarczy zablokowac
    przyszle autoryzacje i na tej podstawie robic ew. chargebacki (dosc
    malo prawdopodobne zreszta).

    A karty (numery), ktore nie zostaly (np. jeszcze albo w ogole) wydane
    klientom? Tez mialyby byc zastrzegane? :-)

    Przedmiotem, ktory umozliwia dokonywanie transakcji karcianych
    jest sama fizyczna karta, nie jej numer ani nie zapis jej sciezek
    magnetycznych. Jesli karta lezy w banku to jasne jest ze transakcja
    jest fraudem, nawet jesli odbyla sie z fizyczna obecnoscia czegos
    tam.


    W niektorych krajach funkcjonuja jeszcze papierowe stop-listy. Taka
    ksiazka zawiera wszystkie numery kart, ktorych waznosc jeszcze nie
    wygasla, a ktore zostaly zastrzezone. Objetosc takiej ksiazki
    musialaby troche wzrosnac? Podobnie zreszta z elektroniczna stop-
    lista w terminalu. Niektore banki wydaja karty wazne przez 5 lat.

    Po co informowac wszelkich sprzedawcow na swiecie (przynajmniej takich
    z niezerowym floor limitem) oraz np. wszelkich acquirerow o tym ze
    ktos gdzies zrezygnowal z karty?
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1