    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: rozliczanie tranzakcji zagranicznych w Citibank Visa
    Date: Thu, 21 Aug 2008 19:09:37 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 20:52:34 +0200, Piotr Wasil napisał(a):

    > Kupilem przez biuro podrozy w USA 2 bilety lotnicze za kwote 1160$. Na
    > mojej KK Citibank LOT zablokowala sie kwota 2566zl. Kupilem bilety dnia
    > 14.08. Tranzakcja zostala rozliczona dnia 19.08 i sciagnieto mi z KK
    > 2754zl, czyli o prawie 200zl wiecej!

    "Zasady przeliczania transakcji dokonanych Kartą Kredytową Citibank poza
    granicami Rzeczypospolitej
    Transakcje dokonane Kartą Kredytową Citibank w walucie danego kraju
    przeliczane są na USD (walutę stosowaną do rozliczeń z Visa i Mastercard
    Europe), po kursie ustalonym przez daną organizację. Informacja o
    wysokości kursu przesyłana jest do banku (wydawcy karty kredytowej) wraz
    z transakcją.
    Po otrzymaniu transakcji bank przelicza ją z waluty rozliczeniowej (USD)
    na walutę, w której prowadzony jest rachunek karty (PLN). Do rozliczenia
    transakcji bank stosuje kurs obowiązujący w części detalicznej banku w
    chwili księgowania transakcji na rachunku karty. Kurs ten jest ustalany o
    godz. 15:30 każdego dnia.
    Wysokość kursu po którym została przeliczona transakcja jest znany
    dopiero po zaksięgowaniu transakcji na rachunku karty. Jest to związane
    ze specyfiką rozliczeń transakcji dokonanych kartami kredytowymi, dla
    których okres przedstawienia transakcji do rozliczenia bankowi zawiera
    się w przedziale 0-30 dni."

    za

    http://www.online.citibank.pl/page.do?content=kursy_
    walut