    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: rozliczenie cash back
    Date: Sat, 13 Oct 2012 17:20:06 +0200

    dyskusyjnych:k5c0bu$fv5$...@m...internetia.pl...

    > tylko bardzo prosze nie mówić ze trzeba czytac umowy i regulaminy bo to
    > nic nie da: w każdej jest "hak" na jaki złowimy naiwniaczka.
    > (niestety: jestem pewny ze inne banki stosuja dokładnie takie same chwyty
    > i predziej czy później i tak zostane ponownie złowiony)

    W którymś z regulaminów kart natknąłem się na wprost opisaną sytuację jaka
    jest tu rozważana. Klient ma obowiązek dokonania co najmniej spłaty
    minimalnej, chyba że mniejsza spłata sprowadzi saldo rachunku do zera.

    Nie za bardzo wyobrażam sobie, aby Nordea negatywnie rozstrzygnęła tę
    reklamację. Nawet jeżeli to się stanie masz 95+% szans na zwycięstwo u
    Arbitra, przed sądem cywilnym pewnie jeszcze więcej.

    W kwestii poszukiwania nowego banku, pomiń z góry BPH. Ten bank stosuje
    podobnej klasy manewry jak tu zastosowała Nordea, konsekwentnie negatywnie
    rozstrzyga reklamacje i konsekwentnie przegrywa w arbitrażu.

    Nie wiem czy aby coś tu nie uległo zmianie, bo około 2 tygodnie temu
    poinformowano mnie telefonicznie o negatywnym rozstrzygnięciu kolejnej
    reklamacji, ja jak zawsze powiedziałem, że poproszę to na piśmie i udam się
    z tym do BAK. W poprzednich przypadkach przychodziło to w miarę od razu, a
    tu teraz czekam 2 tygodnie. Za tydzień i tak pójdzie to do BAK, bo minie 30
    dni od dnia złożenia reklamacji. Reklamacji nie rozstrzygali ponownie i nie
    uznali, bo nie ma uznania rachunku, którego w takim przypadku należałoby się
    spodziewać.

    Natomiast jedno udało im się zrobić zgodnie z ich regulaminem. Zamknęli mi w
    terminie rachunek z promocji 300 zł. Poprawnie wysłali SMS potwierdzający
    ten fakt. Tak że bank się rozwija, kto wie, może za kilka lat...