  • Data: 2002-06-12 04:48:19
    Temat: Re: ryzykowne (lewe) pozyczki
    Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wielkie dzieki za opinie ! Zamierzam zabawic sie agenta wywiadu i sprobuje
    wyczaic o co tak naprawde chodzi z tymi dziwnymi firemkami i na czym polega ich
    mega przekret. W najblizszym czasie wybiore sie na spotkanie do ich biura i na
    forum zamieszcze to czego sie dowiem. Moze byc calkiem wesolo.

    A tak przy okazji. To wydaje mi sie ze wykorzystuja tu jeden z podstawowych
    mechanizmow kierujacych ludzkim postepowaniem czyli zasade zaangazowania.
    Czytasz ogloszenie, zadnych warunkow wstepnych kasa w zasiegu reki. Masz
    problem finansowy i kombinujesz jak z niego wyjasc. Wszelkie inne drogi juz
    wyprobowales. Dzwonisz do nich a panienka informuje Cie o warunach ktore wydaja
    sie potwierdzac twoje wczesniejsze przemyslenia. Masz ta kase juz w zasiegu
    reki. Informujesz o tym znajomych, rodzine idt. A nawet jezeli nie to towja
    wyobraznia rysuje obraz zalatwionych problemow. Po dotarciu do biura nadal
    podtrzymuje twoje zaangazowanie az do momentu kiedy wycofanie wymaga od Ciebie
    duzego wysilku (emocjonalnegho). I wtedy niska pilka (warumek dodatkowy o
    ktorym wczesnniej nie bylo mowy i na ktory w normalnych warunakch , na poczatku
    nigdy bys sie nie zgodzil). Idealnie opisuje ten mechanizm Caldini
    w "Wywieranie wplywu na ludz- Teoria i praktyka" :))