  • Data: 2011-12-17 16:59:00
    Temat: Re: saloniki INmedio -jestem w szkou dziwne praktyki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Papkin" 4ee88846$...@n...home.net.pl...

    > Poszukaj w archiwach na google znajdziesz w 10sekund - we Wroclawiu kioskarze
    wycofali sie z jednorazowych biletow. Zarabiasz na
    > tym kilka(max nascie moze) groszy. Trzeba wbic to na kase, idzie podatek i
    papierowa wstega do paragonu i kopii dla US. Tracisz na
    > papier, na wysilek fizyczny, robisz kolejke przed okienkiem (moze) a zarabiasz tyle
    co nic. To juz wiesz.

    A teraz policz, ile kosztuje wydrukowanie samego biletu z jego znakami
    ,,zabezpieczeniowymi''. ;) Kiedyś, gdy bilety kolejowe drukowano na
    tekturkach, podwyżka cen przejazdów nie pokryła kosztu wymiany tego,
    czym te bilety drukowano -- metalowych matryc w automagach drukarskich. :)

    Później kolej wpadła na lepszy pomysł -- drukowano drukarkami igłowymi bilety. :)
    Ja już wtedy miałem samochód, więc nie korzystałem z tego udogodnienia, ale moi
    koledzy drukowali sobie (i nie tylko sobie) bilety, aby jeździć kolejami...

    IMO komunikacja zbiorowa odciąża komunikację indywidualną, więc powinna
    być dotowana z tych samych pieniędzy, z których budowane (remontowane
    czy przebudowywane) są drogi...

    Co więcej -- taka zbiorowa komunikacja miejska może być nietypowa. Na
    przykład można pobudować mikrotramwaje jeżdżące na wysokościach wśród
    sklepów ulokowanych w centrach wielkich miast. Jest tylko jeden
    problem -- na przykład w Białymstoku niemal całe miasto
    podzielone jest wg wzorca:

    -- sypialnie (produkt jeszcze komunistyczny)
    -- centrum z piwiarniami (produkt obecnej demokracji)
    -- galerie handlowe :)
    -- szerokie drogi prowadzące znikąd donikąd ;)
    -- piękne obwodnice, których nie ma

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'