  • Data: 2007-06-09 19:24:32
    Temat: Re: sezon ogorkowy sie zaczal
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    LPoD napisał(a):

    > A jeśli kasjerka przy wydawaniu reszty pomyli się na moją korzyść
    > i to zauważę, to też oczywiście mam moralne prawo zatrzymania
    > tych pieniędzy? Oczywiście, jeśli się do mnie zgłosi i poprosi
    > o tę nienależną resztę, to zwrócę. W końcu trzeba edukować
    > kasjerki, żeby się nie myliły, no nie? ;>

    Jeśliby porównywać tę sytuację do opisywanej przeze mnie reklamacji,
    to kasjerka, zauważywszy że się pomyliła, powiedziałaby: nie mogę
    przyjąć pieniędzy, bo mam zamkniętą szufladę, po czym pozwoliłaby mi
    pójść do domu (analogicznie przy transakcji kartą: nic mnie nie
    obchodzi, ze nie zgadza się pan na dokonanie tej transakcji, obciążę
    kartę bez pana podpisu i pana zgody).

    > A co nas obchodzi Twoja karta? ;)
    > Gdyby to moją kartą złodziej zrobił niepodpisaną transakcję, to
    > złożyłbym reklamację i została by ona bez żadnych przeszkód uznana.

    Nie byłaby, jeśli karta nie jest zastrzeżona - warunkiem uznania
    reklamacji w tym przypadku byłaby niezgodność podpisu z tym na karcie, a
    karty nie ma, wszak jest skradziona. Paradoks wiele razy opisywany na
    grupie.

    > Natomiast dzięki takim "edukatorom", mogę w tej sytuacji
    > przez bank być wnikliwie prześwietlony, jako potencjalny
    > oszust (jak widać, nie bezpodstawnie).

    I dlatego w przypadku kradzieży to kasjer jest tym jedynym ogniwem
    mogącym wychwycić ewentualny fraud.

    L.