    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: skąd tyle pieniędzy w PL
    Date: Thu, 10 Feb 2022 16:57:51 +0100

    W dniu 10 lut 2022 o 14:40, Poldek pisze:

    > Jeżeli mamy wypadek samochodowy, 5 osób rannych.
    > Operacja każdej rannej osoby kosztuje 50 tysięcy
    > złotych. Przybyło dostatku na kwotę 250 tys. zł.
    > Zgadza się?

    Nie wiem -- te 250 kpln z VATem?... ;)

    > Jeżeli tak, to należałoby dążyć do jak największej > liczby wypadków z rannymi?

    Można bez rannych, ale z użyciem ;) drogich aut -- powiedzmy
    Audi A8 na oświęcimskiej berezynie... Można od razu Tupoleva
    na smoleńskiej berezynie... Będzie drożej...

    Berezyna długo znaczyła granicę -- tam właśnie Bonaparte stracił
    swe armaty, czym przypieczętował klęskę swej Wielkiej Armii...

    Białoruskie granice jak widać:

    http://www.bialystokonline.pl/miasto-bialystok-kieru
    je-pismo-do-premiera-w-sprawie-nauki-jezyka-bialorus
    kiego,artykul,128555,1,1.html
    pełzają... Kiedyś to była wspólna ojczyzna -- wspólna Rzeczpospolita...

    Albo będą uczyć -- by stracić polski Białystok,
    albo nie będą, by stracić całą Białoruś...
    AŁukasznka triumfuje!

    Cichanouską i Pratasiewicza należało przywitać w RP solą i chlebem
    z otwartymi ramionami -- przypominając światu, iż Ojczyzna czeka na
    wszystkie swoje dzieci... Podobnie z resztą Polaków byłego ZSRR.

    Tymczasem Łukaszenka buduje Białoruś nienawidzącą Polaków i Polskę!

    Mądrzy Polacy zmodyfikowaliby prawo tak, by z urzędu/automatu
    Cichanouska była posłanką na sejm RP (Łukaszenka groziłby wojną
    jądrową?) i reprezentowała wszystkich Białorusinów -- skoro dostała
    sporo głosów na Białorusi, niegdyś polskiej prowincji... Tak można
    zdobyć terytoria -- nie wojną, nie Abramsami, F16 czy TomCatami F14,
    lecz rozsądkiem... Wojsko może zdobyć ziemię czy zabić ludzi, ale nie
    wygra wojny -- wbrew pozorom być może... Jest konieczne, ale nie
    wystarczy... Rozsądnie użyte obroni -- lecz nie utrzyma zdobyczy bez
    poparcia cywili, o czym świadczy chociażby nie tylko Moskwa (miasto)
    zdobyta przez Napoleona, ale też Afganistan czy Wietnam, gdzie
    skapitulowała największe potęgi świata...

    Obecna polityka RP to tracenie Białorusi! Problem wszystkich
    rządów polskich co najmniej od czasów okrągłego stołu!

    Granicy niemiecko-niemieckiej nie ma; berlińsko-berlińskiej
    nie ma; wietnamsko-wietnamskiej nie ma -- jest granica
    polsko-polska, przekształcana na wzór koreańsko-koreańskiej...

    Siedzą decydenci
    w pięknych gabinetach,
    co tam dla nich Wisła!
    Co tam dla nich rzeka!

    Stawiają pomniki
    swojej tępej pychy:
    kombinaty śmieci
    i smrodu fabryki!

    Umęczona ziemia,
    lasy i powietrze,
    płynie Wisła, płynie,
    lecz jak długo jeszcze?

    https://www.tekstowo.pl/piosenka,kabaret_pod_egida,p
    lynie_wisla.html

    Siedzą decydenci
    w pięknych gabinetach,
    co tam dla nich Białoruś!

    Litwo, Ojczyzno moja -- pisał po polsku Białorusin z Nowogródka...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Muzeum_Adama_Mickiewic
    za_w_Nowogródku

    Wyrywanie z korzeniami daje ciekawe efekty?... Karczowanie...
    Amerykanie niekoniecznie rozumieją, czym w polskiej kulturze jest
    Białoruś, być może błędnie pojmowana na Zachodzie jako zaplecze
    Moskwy, czy nawet Syberii...

    Odgradzacie się murem nie od islamskich nachodźców, lecz od
    swych pobratymców! [to kara Boża za dokonania ;) Kacusków,
    Rzymian i innych wielkoludów z PZPR czy KPZR?...] Łukaszenka
    realizuje swój plan waszym wysiłkiem i waszym kosztem!

    -=-

    Nie jestem prorokiem, ale wg mnie Władimir II Okrutnik nie
    jest głupi i nie zamierza przygarniać czołgami ,,ziem utraconych'',
    mając do dyspozycji lepsze argumentA: wywiad, intrygę czy podstęp...

    Błędy popełniAne przez polskie władze z ludźmi takimi jak:
    Cichanouska, Cimanouska czy Pratasiewicz mogą dużo kosztować...

    DObajtek może wyglądać ciekawie w oczach JKaczyńskiego, bo przynosi
    Kacuskom szmal, ale niekoniecznie zrekompensuje Polakom utracenie
    dawnych kresów...

    Należy raczej wzmocnić, czy odnowić więzy: z Bałtami, Białorusią
    i Ukrainą, zamiast ubóstwiać szurniętą Kacuskę czy GUścińską...
    ,,drążącą w świetle ciemne korytarze''...

    -=-

    Wiem, że moje wołanie nie znajdzie słuchaczy.
    Pozbawiona swej kultury Polska nie znajdzie
    poparcia u Niemców czy nawet Francuzów -- padnie!
    Kórnik, nawet z Literacką Nagrodą Nobla, nie zastąpi nam kresów...

    Łatwiej rozdrapywać rany kontrowersyjnym Łupaszką czy Banderą, niż
    ponownie budować Rzeczpospolitą: wielonarodową, wielokulturową,
    wielojęzyczną, wieloreligijną... Otwartą na: rzymskich katolików
    i greckich, muzułmanów i żydów, protestantów niemieckich czy
    szwedzkich bądź angielskich... [tak czy siak opanują was buddyści]

    --