-
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "AR" <ar_ar(nospam)@interia.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: skradziona karta kredytowa
Date: Sun, 13 Jan 2002 19:54:53 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 40
Message-ID: <a1sl69$jsd$1@news.tpi.pl>
References: <a1sduv$bk8$1@news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: as.zetosa.com.pl
X-Trace: news.tpi.pl 1010948106 20365 217.96.81.3 (13 Jan 2002 18:55:06 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Jan 2002 18:55:06 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:154623
[ ukryj nagłówki ]
"poool" <p...@g...pl> wrote in message news:a1sduv$bk8$1@news.tpi.pl...
> jakie mam szanse na zwrot pieniedzy????
Jeżeli dochodzenie swoich praw zakończysz na rozmowie z szeregowym
pracownikiem banku, to nie masz co liczyć na odzyskanie pieniędzy. On Ci po
prostu powie, że w regulaminie jest napisane, że to Ty ponosisz
odpowiedzialność za transakcje dokonane przed zastrzeżeniem karty i koniec.
Musisz przede wszystkim wskazać bankowi transakcje, które dokonał złodziej -
procedurę reklamacyjną masz w regulaminie.
Zażądaj też pokrycia tych transakcji przez bank. Na pewno spotkasz się z
odmową.
Niemniej zgodnie z prawem to bank ponosi odpowiedzialność za transakcje
dokonane przez osobę nieuprawnioną. Posiadacz jest zobowiązany do
niezwłocznego (a nie natychmiastowego) dokonania zastrzeżenia karty.
Przykładowo w Niemczech sąd orzekł w przypadku posiadacza, który zgłosił
zastrzeżenie po upływie trzech tygodni od kradzieży karty, że zgłoszenie
było niezwłoczne, czyli bank ponosi odpowiedzialność.
Napisz więc pismo do dyrektora oddziału, że domagasz się zwrotu pieniędzy za
wszystkie transakcje dokonane przez złodzieja. Jeżeli bank tego nie zrobi,
napisz że wystąpisz do Rzecznika Konsumentów, aby ten zwrócił się do Sądu
Antymonopolowego w sprawie o stwierdzenie tych klauzul umownych
przerzucających odpowiedzialność na Klienta za abuzywne. Jeżeli bank dalej
nie będzie chciał Ci zwrócić pieniędzy, to wystąp do rzecznika konsumentów
(zaoszczędzisz na kosztach sądowych), aby ten zajął się sprawą. Jeżeli
dojdziesz już do tego etapu, to napisz na grupę, do jakiego rzecznika
wystąpiłeś (miasto), kto Ci odpowiedział (imię i nazwisko) i co (przy okazji
napisz mi to na priva)
Pozdro
AR
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku