  • Data: 2008-03-19 08:55:09
    Temat: Re: splacanie KK czy to norma?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18.03.2008 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

    [...]

    > Spróbuj spłacić w ten sposób kwotę minimalną, a zobaczysz, że nie można.

    Bo jeszcze przecież nie została ustalona. :)

    > Oczywiście bank nie policzy odsetek od nieistniejącego zadłużenia, a Twoja
    > przedwczesna wpłata sprawia, że zadłużenie jest mniejsze niż byłoby bez tej
    > przedterminowej wpłaty. To samo by było wówczas, gdybyś po prostu mniej kartą
    > zapłacił lub mniej pobrał z bankomatu.

    No prawie. Punty partnerskie by się nie naliczyły. :D

    > Swego rodzaju wyjściem jest rezygnacja z zadłużenia na karcie w ogóle.
    > Dziś wpłacasz i dziś wypłacasz -- tak za każdym razem. Karta służyłaby
    > tylko do pobierania pieniędzy z bankomatu i zadłużenie byłoby spłacane
    > tego samego dnia, w którym by powstawało.

    Nie tak. Ja *zawsze* spłacam całość zadłużenia przed upłynięciem GP
    (wolę już debet na rachunku zrobić, zwłaszcza że to tylko parę dni).
    ALE, że czasem mi owego limitu brakuje, to robię wcześniejszy
    przelew, żeby sobie zrobić trochę miejsca. A wolę te płatności
    kartą, bo sobie punkty nabijam :)

    Dzięki temu np. żona ma bezpłatne prenumeraty swoich pisemek,
    a ja w rok uzbieram dość punktów na jakiegoś Xboxa360. ;)

    > Przez takich jak Ty -- cierpią ;) inni! Nie dorzucaj do karty
    > swoich pieniędzy, ale wyrób kolejną kartę -- z nowym limitem.

    Żebym ja tak mógł. Ja chcę! I co lepsze mam pieniądze by to
    spłacać! Ale banki nie lubią jak się ma DG poniżej 1 roku,
    czy poniżej 9 miesięcy (np. GEMoney Bank wymaga 9 miesięcy
    prowadzenia DG zanim jest łaskawy przyznać kartę).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl