    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: splata KK w mBanku
    Date: Sun, 05 Apr 2009 20:57:21 +0200

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > W mBanku dotarłem do jakiejś conajmniej średnio postawionej osoby z
    > działu księgowości i ona mi się zaklinała, że poszczególne karty nie
    > mają swoich osobnych rachunków, wszystkie są podpięte pod jeden
    > rachunek banku,

    No jaaaasne. Takie cos w ogole jest mozliwe, ale przy kartach
    dodatkowych (jedno konto dla karty podstawowej i dodatkowych).

    Moze trzeba bylo zapytac owa osobe co rozumie pod pojeciem "konta" (aka
    "rachunku" albo miejsca, gdzie "rachunki" sa prowadzone)?

    > a jak robi się tę "spłatę" z danego eKonta spiętego z
    > kartą, to z ich punktu widzenia jest to przelew na to właśnie konto
    > banku (wspólne dla wszystkich KK) z wygenerowanym automatycznie
    > "tytułem płatności", po którym system rozpoznaje, która karta została
    > splacona.

    Ciekawe jak system rozpoznaje ile kto jest winny jesli wszystkie
    obciazenia trafiaja na jedno konto :-)

    > Myślę, że ta osoba kłamała mi w żywe uszy, bo przeciez to rozwiązanie
    > wygląda na jakieś spektakularne kuriozum.

    Jest po prostu niemozliwe.

    > Wprawdzie podobne rozwiązanie funkcjonuje przy kartach DC wydawanych
    > nie przez banki a bezpośrednio przez DC,

    Raczej niepodobne.

    Mozna miec jedno konto do wplat (ktore sie nastepnie przeksiegowuje na
    konta poszczegolnych kart itd). Nie mozna miec jednego konta dla
    naleznosci od roznych klientow (np. dla roznych kart).
    --
    Krzysztof Halasa