  • Data: 2004-06-08 19:10:30
    Temat: Re: stan konta w wbk-online
    Od: "G19" <gucio19@_NO_SPAM_hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    > W przypadku dostępu przez internet wszystkie dane są aktualizowane w
    czasie
    > rzeczywistym.
    > Jeżeli zostanie zaksięgowany przelew to od razu jest on widoczny w
    usługach
    > elektronicznych.
    > Jedynie z księgowaniem mogą być problemy, z praktyki wiem ,
    > że większość przelewów przychodzących księgowana jest ok godz 16.00.
    > Jeżeli przelew wykonywany jest z BZWBK do BZWBK to na koncie jest widoczny
    > dopiero po faktycznym
> [...]

    Wydaje mi się, że to działa trochę inaczej. BZWBK w ostatnich latach
    wprowadził centralny system rozliczeniowy, więc o księgowaniach pomiędzy
    jednostkami banku raczej mowy być nie może. Z doświadczenia wiem, że
    transakcja wewnętrzna (tzn. pomiędzy rachunkami prowadzonymi w BZWBK) w
    momencie zaksięgowania w systemie pojawia się na obu rachunkach - obciążanym
    i uznawanym - praktycznie jednocześnie. Ale zanim zostanie zaksięgowana może
    czekać np. kiedy system jest off-line i widać ostatnie saldo sprzed
    przejścia w ten tryb - wtedy wszystkie transakcje oczekują na wykonanie.
    Kiedy system przejdzie w tryb on-line zostaną wykonane a w internecie
    zobaczysz aktualne saldo.

    G19