  • Data: 2009-05-22 00:13:32
    Temat: Re: sukces OFE
    Od: Michał <r...@x...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer pisze:
    > 1276 x 19.53% = 249,20.

    W kwestii wysokości składek się pomyliłem. Nie były to składki dla
    najniższej pensji a dla przedsiębiorców czyli podstawy 1915 a nie 1276.

    > Fajnie. A miał być milion.

    Milion miał być dla zupełnie innych kwot (składki emerytalnej,
    chorobowej i zdrowotnej), z czego zyski miały starczyć także na
    leczenie, które to chłopaki podsumowali na setki tysięcy w dalszej
    części wątku. Starasz się to czytać ze ze zrozumieniem?

    > Do OFE trafia 7,3%, czyli 93,15 miesięcznie z tej najniższej
    > pensji. Ja rozumiem, że OFE złe itp. itp. ale Ty po prostu
    > uprawiasz demagogię,

    Jak byk napisałem, że wyliczenia są dla składki emerytalnej, więc z
    założenia I+II filar.

    Problem, że DLA OBOJĘTNIE JAKICH KWOT, które wpływają do OFE nie
    zachodzą te same mechanizmy, które rozpatrywałem w wyliczeniach czyli:
    - swobodna dostępność kapitału przez okres oszczędzania i po nim
    - swobodne dziedziczenie
    No i jak się okazało, wzrost w OFE jest niższy niż w porównywanym
    oszczędzaniu za pomocą najprostszego instrumentu czyli w lokatach.

    > Pokaż mi kurde proszę _stałą_ i _stabilną_ inwestycję 6%
    > _powyżej_ inflacji i netto (po odliczeniu podatków). Inaczej
    > Twoje "uproszczone" wyliczenia nie będą nic warte.

    Poddaję się, bo szukając dziury w całym z premedytacją pomijasz istotę
    czyli swobodną dyspozycję kapitału w czasie oszczędzania i po nim oraz
    dziedziczenie.

    Jako, że zrobiłem obliczenia dla wzrostu na poziomie 2% i emerytura (bez
    naruszania kapitału) wyniosła mniej niż w ZUS to możesz ogłosić się
    zwycięzcą dyskusji...

    ...i pominąć, że konsumpcja kapitału na poziomie emerytury ZUS
    starczyłaby na jakieś 50 lat.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl