    From: "MarekZ" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: sumowanie limitu kart a Alior
    Date: Thu, 18 Dec 2008 09:33:02 +0100

    Użytkownik "Szymon" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gicv1i$2sd$1@news.dialog.net.pl...

    > Ale jak szaleć to szaleć :-))
    > Owszem, jeśli bezrobotny zadeklaruje 10-20k, wymyśli sobie miejsce pracy,
    > bo bank go może o nie zapytać (podpisujesz zresztą zwykle klauzulę o
    > zgodzie na weryfikację dochodów) to dostanie każdą kartę. W tych widełkach
    > nawet na 100.000zł (x6 dochód zwykle). I rozumiem, że w Twojej
    > interpretacji nie popełnił przestępstwa, nic nie wyłudził i wszystko
    > gra... Proponuję jednak użyć google i wpisać "wyłudzenie kredytu".
    > Zobaczysz jakie kwoty już bank ściga.

    Tak jak pisałem wcześniej dyskusja nie wydaje mi się celowa. Najwyraźniej
    traktujesz to zagadnienie jako bajki z tysiąca i jednej nocy a nie
    podchodzisz do niego praktycznie.

    100k na kartach uważasz za jakiś skrajnie wysoki limit (pomijając oczywisty
    fakt, że z przyczyn technicznych, czyli górnych widełek, trudno mieć taki
    limit na pojedynczej karcie)?

    Co do wyłudzenia, w moim rozumieniu ma ono miejsce kiedy kredyt nie zostaje
    spłacony albo jest brany z zamiarem jego niespłacenia. Wttedy zresztą to czy
    ktośpodał realne dane czy wirtualne także ma niewielkie znaczenie. Dopóki
    ktoś kredyt spłaca lub z niego nie korzysta nie widzę problemu. Aspekty
    czysto prawne mam raczej w dupie, bo to rzecz czysto umowna.

    marekz