  • Data: 2008-12-18 10:24:07
    Temat: Re: sumowanie limitu kart a Alior
    Od: "Szymon" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmmm. Mnie chyba można by nazwać bezrobotnym od ponad 5 lat. Czy uważasz,
    > że to daje ci jakąkolwiek informację o moich dochodach?

    Jeśli jesteś bezrobotnym i masz dochody to z doradcą możecie się zastanawiać
    jak to rozwiązać. To jest jednak inna sytuacja niż bezrobotnego, który
    podaje dochody, których nie ma. Co więcej.. niektóre banki wymagają przy
    przenoszeniu oświadczenia o rezygnacji z poprzedniej karty w momencie
    otrzymania i aktywowania ich karty. Część osób podpisuje i cieszy się dwoma
    kartami naraz. To jednak jest WARUNEK uzyskania nowego plastiku. I póki
    wszystko działa jest OK, ale jak przestanie i będzie duży pojedynczy fraud
    to wystarczy, że bank przejrzy sobie BIK i Ci odpisze, iż w świetle
    podpisanego oświadczenia nie miałeś prawa korzystać z ich produktu do czasu
    zamknięcia poprzedniego, a poprzedni nadal funkcjonuje, zatem
    odpowiedzialnością za fraud obarcza Ciebie. Jednocześnie przypomni Ci słynny
    Art. 297 par. 1 kk. I teraz albo spłacasz złodzieja albo masz wyrok jak w
    banku.

    > Powiedzmy sobie szczerze, chyba nie do końca wiesz jak to wszystko działa.
    > Masz bogatą wiedzę teoretyczną, która niekoniecznie ma przełożenie na
    > praktykę. Około 26% polskiego PKB to szara strefa. Ile naliczono podatku
    > wg stopy 75%?

    Problem jest trochę inny. Ile osób z tej szarej strefy dysponuje kartami
    prestiżowymi? Nie rozumiesz pewnych mechanizmów - gdy wszystko działa jest
    OK, ale gdy jest problem to wygląda to trochę inaczej. Dziś banki tną koszty
    i nie będą opłacać dziesiątków tysięcy fraudu na produkcie, który został od
    nich uzyskany bezprawnie.

    > Podaję przykłady, inny przykład podał Ci Wojtek Bańcer. Prawdopodobnie
    > nawet nie przypuszczasz jak częste jest to zjawisko. Nie ma odpowiednio
    > dopasowanych procedur dla tego rodzaju osób.

    Jeszcze raz: nie mylmy dwóch pojęć. Osoby, która ma dochody, które nie
    pasują do stosownej rubryczki i osoby, która nie posiada dochodów, a takowe
    deklaruje.

    > Z niezarejestrowaną d-g podałem przykład, bo jest to nagminne w kontekście
    > udziału szarej strefy w PKB.

    I rozumiem, iż wydawanie kart prestiżowych na podstawie niezarejestrowanej
    DG jest też "nagminne"?

    > Tak, i chyba pora się poddać i pozostac przy swoich opiniach, nie? Na
    > koniec, ja od początku nie mówiłem o celowym wyłudzeniu krredytu, tzn. o >
    > zamiarze jego niespłacenia. :-)

    Zacytowałem Ci artykuł. Nie ma znaczenia czy spłacisz, skorzystasz w ogóle z
    kredytu itp. Ważne, iż go uzyskałeś. Możesz tę kartę wrzucić na półkę po
    aktywacji i to wystarczy. Owo "wsparcie finansowe" wystąpiło.

    > A i jeszcze jedno. Nie jest prawdą, że banki generalnie wykazuja nadmierny
    > zapał do współpracy z US. Być może jakimś wyjątkiem jest tu BRE
    > detaliczne, ale prawdopodobnie też nie w tym wymiarze jakiego byś się
    > spodziewał (donosy na klientów). Nie uogólniajmy tego na wszystkie polskie
    > banki.

    Zapał zaczyna się w momencie, gdy muszą pokrywać pewne zobowiązania. Jak to
    w ubezpieczeniach - póki płacisz składki to OK, ale jak chcesz odszkodowanie
    to często tysiąc problemów, aby je uzyskać.