  • Data: 2004-02-29 16:47:39
    Temat: Re: sytuacja kredyt banku
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Odpowiem pytaniem na pytanie. A czy jesteś pewien, że inne "polskie"
    > banki nie mają też ogromnych nie ujawnionych strat. Chodzi mi tutaj
    > przede wszystkich o nie zrobienie odpowiednich odpisów na rezerwy.

    Odpisy na rezerwy robisz pod udzielone kredyty. Przyszloroczna zmiana bardzo
    w tym zakresie polskim bankom pomoze i suma zlych dlugow znacznie sie
    zmniejszy, co pozwoli na rozwiazanie rezerw.
    Te straty bankow niemieckich nie powstaly jedynie na skutek zlych kredytow.
    Baaardzo duza ich czesc to zaskluga spadkow na gieldach.

    > Zauważ, że strata KB tylko z tego się bierze. Trudno zrozumieć,
    > dlaczego tyle straconych kredytów pojawiło się akurat u nich. A w
    > innych bankach jest wszystko cacy. Nie przytaczaj mi tylko argumentów
    > "urbanopodobnych" o ogromnych malwersacjach.

    Kredyt Bank zaangazoway byl zarowno w "gielde" jak i finasowanie bardzo
    ryzykownych branz. Popatrz kto glownie stracil na stoczniach, Daewoo itp.
    Dali dupy na calego.
    A afery to swoja droga, chociaz istotnie nie sa glownym powodem takich
    rezerw.

    > Pozdrowienia Tensor1
    > PS. Pytam poważnie.

    Powaznie odpisuje ;) Inne banki nie byly az tak zaangazpowane w akcje
    kredytowa w upadajace zaklady. Gorsze wyniki braly sie albo z tapniecia na
    gieldzie, albo z dupniecia cen obligacji ;) Ciekawe czy to zmieni ich
    nastawienie, he he. Do tej pory bylo, ze na tym mozna tlyko dobrze
    zarobic...