  • Data: 2009-08-12 22:03:51
    Temat: Re: tajemnica bankowa a skarbówka?
    Od: szczurwa <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Sie, 23:35, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    > Tylko skąd oni mnie wezmą. :-) W sumie to co kilka miesięcy testuję ten
    > scenariusz odmową przyjęcia kolejnego mandatu. Doświadczenie bycia
    > zatrzymanym i doprowadzonym mogłoby być ciekawe, nie powiem. Dlatego
    > przelewy z data przyszłą wklepuję zawsze z co najmniej tygodniowym
    > wyprzedzeniem. ;-)

    Sąd wyda nakaz i każe policji Cię szukać. Ona oczywiście to oleje, ale
    w bazie poszukiwanych będziesz. I przy okazji kontroli drogowej....

    > Czyli błędnie sądziłem, że wykroczenie przedawnia się po 2 latach i to jest
    > koniec każdej z tych historii?  Przez grzywnę rozumiesz to co być może
    > orzeka sąd?

    Tak. Generalnie karalnośc wykroczenia ustaje po roku od jego
    popełnienia. Jeśli w tym okresie wszczęto postępowanie - karalność
    ustaje po dwóch latach. Innymi słowy - jeśli sąd nie wyda prawomocnego
    wyroku, kończącego postępowanie w sprawie, w ciągu dwóch lat - sprawa
    jest umorzona z uwagi na przedawnienie karalności. Inaczej jest z
    grzywną. Grzywna to nie tylko to, co sąd zasądza, rozstrzygając o
    przedmiocie procesu, ale nawet mandat nałożony przez psiarnię. I co do
    zasady, prawomocnie orzeczone grzywny przedawniają się po trzech
    latach od momentu, kiedy powinny byc uiszczone.

    > Sorry za niefachowe określenia i tak dobrze, że nie zwróciłes mi uwagi, że
    > napisałem "posiadaczem" zamiast "właścicielem", bo dla prawnika to chyba dwa
    > kompletnie różne pojęcia. :)

    Bez przesady, nie jesteśmy w sądzie, treść przekazu zrozumiałem. Co do
    "prawniczego" słownictwa - znam przypadek, kiedy szacowni sędziowie
    jednego z wydziałów karnych pewnego sądu okręgowego, celem wydobycia
    zeznań od wiekowego świadka, posługiwali się całkiem serio terminami
    typu "ruchać" czy "pierdolić". Po prostu gość nie wiedział i nie
    rozumiał, co to jest "stosunek płciowy".