  • Data: 2009-07-29 07:11:41
    Temat: Re: transakcje na rynku nieruchomosci - jak bezpiecznie
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h4opfe$8rf$2@inews.gazeta.pl...
    > I co z tego, że podlega egzekucji jak i nie będzie z czego i z kogo
    > egzekwować. To takie wirtualne zabezpieczenie.

    Jakie wirtualne? Nieruchomość jest przecież- przecież kupujacy jej nie
    zabierze ze sobą.
    Notariusz pisze w akcie o par 777 i pisze że nieruchomość stanie sie
    własnością kupujacego "po zapłaceniu ceny"
    Jak ja kupowałem mieszkanie i działke budowlana to nawet mi przez myśl nie
    przyszło noszenie gotówki czy jakieś przelewy u notariusza.
    W akcie notarialnym był zawsze zapis że kupujący przeleje kwotę xxxxpln w
    ciagu 3 dni na rachunek sprzedajacego. Był tez zapis z par 777 i o terminie
    zapłaty.
    I tak jest zawierane 99% umów i akurat na tym etapie żadne wałki się nie
    zdarzają.
    Bardziej obawiać się trzeba tego czy sprzedający nieruchomość nie sprzedał
    jej godzine wcześniej u innego notariusza.
    Tutaj wałki bywaja. Rekordzista chyba 6 razy ta sama nieruchomość sprzedał.
    Tu s a dwa dni czasu zanim pojawi się wzmianka w KW więc w ciągu tych dwóch
    dni odwiedzić 56 notariuszy to nie problem.
    Tak więc nie kombinujcie z gotówka i przelewami u notariusza. Dasz gotówke,
    zrobisz przelew i w akcie pojawia się zapis że cena została zapłacona co
    sprzedajacy potwierdza. I wtredy jak się okaże ze gotówka to fałszywki albo
    ze kupujący anulował przelew po wyjściu od notariusza to dopiero bedą
    kłopoty

    Krzysiek