    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: transfer transgraniczny
    Date: Tue, 16 Nov 2004 18:38:44 +0000 (UTC)

    <j...@w...edu.pl> napisal(a):
    > Chce co? kupic na ebayu i moge zrobi? sprzedaj?cemu przelew, w??snie si?
    > dowiadywa?em w PKO, ze od kwoty 170 euro pobiora ode mnie 20z? plus
    > koszty banków trzecich i tu nie moge doj?? ile to mo?e wynosi? -
    > sprzedajacy w aukcji napisa? NO ACEPTAMOS PAGO EN METÁLICO. Mediante
    > transferencia bancaria o cheque (este último +2? por comisión bancaria)
    > ale ja ni w z?b nie znam hiszpa?skiego - czy to znaczy, ?e jego bank
    > we?mie tylko 2 euro za ta operacj?, czy nie ? Na wszelki wypadek
    > napisa?em do niego zapytanie by mi poda? jaki to bank - mo?e PKO b?dzie
> [...]

    Nie będzie.

    Ja powiem tyle, że za przelew zagraniczny w Multibanku biorą ode mnie 10
    zł + prowizja (nie pamiętam ile, ale przy kwotach rzędu 1000 EUR nie
    przekraczam ustalonego minimum 20 zł) + ok. 90-150 zł kosztów banków
    zagranicznych, w zależności od tego, gdzie i przez ilu pośredników
    przelew sobie leci. Najlepiej, żeby docelowy bank był korespondentem
    Twojego banku, będzie najtaniej. Jeśli nie, to na ogół zgaduj-zgadula.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie