    From: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ub.na życie DORADZCIE!
    Date: Mon, 9 Dec 2002 08:42:22 +0100

    "ulapod" <u...@w...pl> wrote in message
    news:at0jdh$rui$1@kujawiak.man.lodz.pl...
    > Mam taki problem:
    > - mam 27 lat i od 3,5 roku opłacam skaładkę ubezpieczenia na życie (do 55
    > roku zycia)
    > - składka wynosi teraz 110zł na miesiąc
    > - mój mąż też ma takie ubezpieczenie więc stwierdziłam, że jedno wystarczy
    > że zlikwiduję moją polisę (jestem świadoma, że dostanę marne grosze),
    > uzyskaną kwotę wpłacę na fundusz inwestycyjny i będę w ten fundusz inw.
    > dalej inwestować (czyli co miesiąc przeznaczać tyle co tera na ub. na
    życie
    > plus ewentualne zaskórniaki) z myślą o emeryturze.
    [....]

    1. sprawdź najpierw czy w ogóle dostaniesz jakiekolwiek grosze ?
    2. jaki to rodzaj polisy (tylko ochrona/ochrona z funduszem) ?
    3. polisa ma to do siebie, że chroni wskazane w niej osoby
    więc jeśli mąż ma, a ciebie nie ma tam wpisanej to ciebie nie chroni
    jeśli na przykład "coś się stanie" to mąż może zostać z dużymi długami
    bez zabezpieczenia finansowego
    może zamiast likwidować polisę, warto zmniejszyć składkę do minimum
    i nadal opłacać - 3,5 roczna polisa założona w wieku 24 lat to IMHO dobra
    inwestycja
    jeśli kiedyś będziesz mieć więcej pieniędzy i zapragniesz zabezpieczyć
    męża
    lub bliskich finansowo to składka będzie dużo wyższa, no i dojdą badania
    lekarskie.
    poza tym po dwóch latach chyba kwota alokacji jest wyższa
    niż na początku (więcej idzie na polisę, a mniej na prowizje)

    napisz może w jakim towarzystwie masz tą polisę, będzie łatwiej
    analizować jej warunki

    --
    pozdrawiam
    plusz