    From: "B.G." <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ubezpieczenia turystyczne mbanku
    Date: Fri, 21 Jun 2013 13:01:37 +0200

    Użytkownik "Marek Chmielewski" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:kq11i6$cj8$1@node1.news.atman.pl...

    > Pewnie przelewem, nie interesowało mnie sposób rozliczenia pomiędzy
    > kliniką a ubezpieczycielem. Wystarczył mój kontakt z ubezpieczycielem
    > przed wizytą u lekarza, a w klinice okazanie polisy.

    Popatrz Pan!
    A w OWU stoi jak byk:

    "§17.
    W przypadku zdarzenia spowodowanego nagłym zachorowaniem lub nieszczęśliwym
    wypadkiem w czasie podróży zagranicznej, Ubezpieczony zobowiązany jest:

    [...]

    5) Pokryć we własnym zakresie na miejscu zdarzenia koszty do wysokości
    równowartości 100 EUR, następnie koszty objęte ubezpieczeniem zwracane są po
    powrocie Ubezpieczonego do RP. Koszty powyżej równowartości 100 EUR mogą, na
    życzenie Ubezpieczonego, zostać pokryte przez Centrum Pomocy BRE
    Ubezpieczenia, bezpośrednio na rachunek placówki udzielającej pomocy. "

    W tylu krajach chorować i to za każdym razem na kwotę wyzszą niż 100 EUR! To
    dopiero pech!

    I to w dodatku, gdy:

    "§11

    W przypadku nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku Ubezpieczonego
    BRE Ubezpieczenia pokrywa, do wysokości sumy ubezpieczenia kosztów leczenia
    udokumentowane koszty:

    [...]

    5) leczenia stomatologicznego w przypadku ostrych stanów bólowych lub
    zapalnych, do wysokości równowartości w złotych 100 EUR (*limit na wszystkie
    zachorowania powstałe w czasie ważności polisy ubezpieczeniowej*),
    wymagających udzielenia natychmiastowej pomocy lekarskiej lub gdy było ono
    niezbędne wskutek nieszczęśliwego wypadku objętego ochroną ubezpieczeniową,
    "

    A w krajach Europy Zachodniej, stomatolog za 100 EUR to może co najwyżej
    zajrzeć do jamy ustnej, ale w zadnym wypadku nie wykona "leczenia
    stomatologicznego".

    Jakby tego było mało, to jeszcze dochodzi ten punkt:

    "8) w wypadku rozpoczęcia leczenia za granicą możliwe jest pokrycie kosztów
    jednej wizyty kontrolnej, jeśli jej odbycie umożliwi zakończenie leczenia
    lub jego etapu (np.: kontrola po leczeniu antybiotykiem infekcji dróg
    oddechowych lub zdjęcie szwów po zaopatrzeniu chirurgicznym rany). Pokrycie
    kosztów wizyty kontrolnej jest możliwe jedynie zgodnie z pisemnym zaleceniem
    lekarza prowadzącego i do wysokości 50 EUR (z wyjątkiem USA, gdzie limit
    wynosi 100 USD); ".