  • Data: 2009-09-03 16:06:23
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Clegan"
    news:1e58f783-7579-4329-83a6-a35bedf64328@q7g2000yqi
    .googlegroups.com

    > No widzę, że już wyższa kultura germańska przez ciebie przemawia.

    Nie stanowi to dla mnie powodu do ujmy ale raczej do dumy.

    > Chyba rzeczywiście nie warto z tobą dyskutować.

    Cieszę się. Bo nasz dialog (IMHO głównie z twojego powodu) to jałowa
    dyskusja.

    > Napisałeś coś innego: sprzedaż przedsiębiorstw które przynoszą zyski -
    > a energetykę podałeś jako przykład.

    Znowu łapiesz mnie za słowa i nie starasz się zrozumieć kontekstu. Szeroko
    pojęta konstrukcja energetyki powinna wyglądać tak: państwowa(e) grupy
    energetyczne zajmujące się obrotem oraz dystrubucją a jednoczeście obok nich
    działają takie same podmioty ale prywatne. Sieć zostaje zawsze! w rękach
    państwa.
    Po za tym nigdy nie sprzedaje się kury znoszącej złote jaja np. za za kwotę
    dywidendny jaką SP dostaje z danej firmy na przestrzeni trzech lat.

    > Zgadzam się z jednym w przypadku energetyki - sieć przesyłowa może być
    > publiczna.

    Nie może ale musi. Tylko kompletnie nieodpowiedzialni rządzący - u nas ich
    niestety nie brakuje pozbywają się tak ważnych "instrumentów" jakim są sieci
    przesyłowe na rzecz (najczęściej) innych państwowych podmiotów (patrz
    Gazprom i przejmowanie przez niego gazociągów).

    > A elektrownie to niech się same o siebie troszczą - czyli
    > do prywatyzacji, bo rząd nie jest od produkowania prądu.

    Komu je sprzedaż? Podaj mi nazwy podmiotów, które według Ciebie miały by je
    kupić?

    > Odsyłam do słownika ortograficznego tudzież Firefoxa.

    Skorzystam na pewno. Moja polszczyzna przez lata się trochę wypatrzyła,
    niestety.

    Z mojej strony tyle.
    Temat uważam, za zamknięty, przynajmniej przez moją osobę.