  • Data: 2016-01-22 11:50:54
    Temat: Re: upaństwowienie komorniczenia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-22 o 11:41, Kris pisze:
    > Ale też nie wszystkie "branże" powinny być prywatne.

    To jest tylko twoje zdanie. Co do zasady nie ma takiej reguły.
    Ograniczając państwo do minimum dochodzi się do wniosku, że państwo
    oznacza nic innego jak tylko monopol na stosowanie przemocy, przy czym
    nie jest powiedziane, aby ten monopol mógł być realizowany wyłącznie
    państwowymi urzędnikami.

    > A porównywanie sądów czy komorników ze sklepami to takie trochę korwinistyczne baju
    baju.

    Komornicy są prywatni, sądy prywatne także są (i działają sprawniej niż
    państwowe), jak widać baju baju aż miło.

    Dowód z twojej niewiedzy lub niewiary nie przedstawia dla mnie dużej
    wartości.

    --
    Liwiusz