  • Data: 2016-01-22 13:16:02
    Temat: Re: upaństwowienie komorniczenia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:n7t1ih$rf0$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-01-22 o 11:41, Kris pisze:
    >To jest tylko twoje zdanie. Co do zasady nie ma takiej reguły.
    >Ograniczając państwo do minimum dochodzi się do wniosku, że państwo
    >oznacza nic innego jak tylko monopol na stosowanie przemocy, przy
    >czym
    >nie jest powiedziane, aby ten monopol mógł być realizowany wyłącznie
    >państwowymi urzędnikami.

    Ale dlaczego monopol ?
    Amerykanskich programow nie ogladasz - jak bank chce odebrac samochod
    niesplacany, to wysyla windykatora, ktory zabiera.
    Oczywiscie musi trafic na stojacy na publicznym gruncie, bo prawa
    prywatnego windykatora sa ograniczone.
    A jak juz dorwie, to droga do przemocy sie otwiera - po obu stronach
    :-)

    Panstwo ma realizowac funkcje panstwa, a w tym celu ma aparat
    przymusu.
    Zakres tych funkcji moze byc rozny, zakres aparatu przymusu tez moze
    byc rozny, ale jak realizuje za malo, to panstwo znika.
    Patrz chocby Rzeczpospolita tzw szlachecka.

    >Komornicy są prywatni, sądy prywatne także są (i działają sprawniej
    >niż
    >państwowe), jak widać baju baju aż miło.
    >Dowód z twojej niewiedzy lub niewiary nie przedstawia dla mnie dużej
    >wartości.

    Tylko niekoniecznie takie "panstwo" dobrze funkcjonuje, czy zadowala
    obywateli.
    Taka Somalia np.

    J.