  • From: "RobertS" <b...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: upierdliwość banku - kredyt hipoteczny
    Date: Fri, 06 Jul 2007 14:05:09 +0200

    > własnie otrzymałem radosną wiadomość, że bank przyznał mi kredyt
    > hipoteczny, ale oczywicie nie wszystko jest do końca takie piękne.
    czyli dostales tzw. wstepna decyzja uzalezniona od uzupelnienia dokumentow

    > Bank zażyczył sobie dodatkowego zaświadczenia ze spółdzielni "
    > Zaświadczenie o KW i Dziale II tejże KW odnośnie działki na której
    > zlokalizowany jest przedmiotowy budynek lub badanie właściwej KW - w
    > obu przypadkach konieczne jest potwierdzenie iż SM jest właścicielem/
    > użytkownikiem wieczystym gruntu".
    mialem to samo, powiedz, ze spoldzielnia nie wyda Ci takiego dokumentu (ani
    zadnego innego),
    gdyz nie jestes wlascicielem mieszkania i najlepiej gdyby pracownik banku
    sam udal sie do sądu i pozyskal ww. dane,
    w moim przypadku nie bylo z tym problemu, najpierw kolo z banku zadzwonil
    do spoldzielni (tam podali mu KW dzialki, na ktorej stoi budynek), a reszte
    sprawdzil sobie w sadzie...

    > Zaczyna mi się robić ciepło bo podpisanie kredytu mam na przyszły
    > czwartek, a znając tempo wystawiania zaświadczeń w spółdzielniach mogą
    > nie zdążyć.
    oni to robia dosc szybko, ale beda rozmawiac TYLKO z wlascicielem
    mieszkania (sprzedajacym)

    > Jest jeszcze jedna sprawa, ponieważ umowę przedwstępną mam podpisaną
    > do 16 lipca, a sprzedający już mi jęczy, że potrzebuje kasy ( stawia
    > sobie domek ), czy wskazane jest abym przelał mu np. w czwartek swój
    > wkład własny ( pozostałość będzie przelana z kredytu ) czy raczej
    > poczekać z tym do podpisania Aktu Notarialnego ( boję się, że jak
    > podpisanie AN przesunie się po 16 lipca sprzedający może się
    > wycofać ).
    zanim bank wyplaci kase bedziesz musial przedstawic dowod na to, ze
    przelales wklad wlasny na konto sprzedajacego (musisz to zrobic przed
    podpisaniem aktu, bo sprzedajacy bedzie musial poswiadczyc, ze kase dostal)
    czyli jezeli sprzedajacemu bardzo zalezy to mozesz swoja czesc przelac,
    jezeli bank nie bedzie chcial sam zalatwiac sprawy z KW to popros
    sprzedajacego i zaznacz, ze jest to dokument wymagany przez bank, ktory
    tylko on (sprzedajacy) moze dostarczyc

    pozdr.
    RobertS