    From: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: w Polsce środkiem płatniczym jest EUR?
    Date: Sun, 24 Feb 2008 16:17:23 +0100
    <fpqjad$cgr$1@news.interia.pl> <fproic$avp$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <fprtf1$s3j$1@news.onet.pl> <fprunm$b2c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fprvv6$34f$1@news.onet.pl>

    > Czyli najlepiej jest byc Niemcem z adresem korespondencyjnym w Polsce ;)

    To nic nie zmieni, jesli walute obciazenia determinuje kraj wylotu. Jak
    kolejnosc lotow jest Niemcy--->PL--->Niemcy, to cala trasa moze byc
    obciazona w EUR.

    > Zastanawia mnie legalnosc takiej praktyki - skoro zgadzam sie na oferte na
    > 100E, to tyle powinni mnie obciazyc, bo szczytem kpiny jest numer typu:
    > cena w EUR-obciazenie w PLN-karta i konto w EUR.

    Sprobuj sobie porezerwowac, to sam zobaczysz jak to wyglada. Ogolnie trzeba
    unikac takich sytuacji jak opisales, ale poza Ryan one chyba nie wystepuja,
    a przynajmniej nie nagminnie. Ryan przegina, bo chyba po BIN karty
    rozpoznaje, z którego jest kraju i po wlasnym kursie sobie samowolnie
    przelicza obciazenie, przynajmniej tak to chyba wygladalo jak ostatni raz
    tam placilem polska karta.

    Zasada generalna jak mi sie wydaje jest taka, ze w miare mozliwosci w
    przypadku tanich linii obciazamy sie w EUR, a przy lotach na dalszych
    trasach warto sprawdzic jakie ceny wychodza w roznych walutach.

    > Chodzi mi o to, ze albo podaja cene w EUR i na tyle tez EUR obciazaja, a
    > jesli obciazaja w PLN to niech ceny tez beda w PLN. Swoja droga ciekawe
    > jakby zareagowali na reklamacji w sytuacji jak podalem wyzej - wtedy to
    > widac jak na dloni, rachunek na 100E a obciazenie np na 105E.

    Nie wiem, ale obawiam sie, ze przewidzieli to i potrafili sie przed tym
    zabezpieczyc.

    marekz