    From: "Tomasz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: warto teraz wchodzic w FI akcji ? [EOT]
    Date: Wed, 2 Jun 2004 20:51:51 +0200

    Użytkownik "~WD" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości
    news:c9k1hs$aih$1@news.onet.pl...

    > Autor chce zainwestować na 1-2 lata. To NIE JEST inwestycja
    długoterminowa.
    I ja bym to zakwalifikował jako inwestycję długoterminową :) W okresie tego
    czasu na pewno należałoby się wycofać po osiągnięciu określonego wcześniej
    zysku. Fundusze akcyjne nie powinne być traktowane jako inwestycje kup i
    zapomnij. (Bo gdy będziesz chciał wypłacić może okazać się jest ... dołek).

    Do funduszu wybiera się akcje głównie na podstawie analizy technicznej
    spółki. Jak myślisz jak długo warte są te dane ? Po 2 latach te dane są
    prawie nic nie warte bo zmienia się sytuacja na rynku. Dlatego właśnie te 2
    lata to jest rozsądny okres na wejście i wyjście z funduszu - trzeba tylko
    dobrze wykorzystać fale.
    Potraktuj fundusz jakbyś kupował akcje dobrej firmy - jej passa za 2 lata
    moze się zmienić. Dlatego warto co jakiś czas przeglądnąć fundusze tak jak i
    akcje. Plusem jest to że można to robic rzadziej.

    > Ok, ale skąd wiesz, ze teraz jest dołek ? ;))
    A czy ja napisałem że jest dołek ? To jest korekta ..... do bessy to jeszcze
    daleko. Taki spadek to wspaniała okazja do napełnienia portfela akcjami ---
    co niniejszym robię :)

    > Kupowanie akcyjnych JEDNORAZOWO (i to dużą kwotę) jest baaaardzo
    ryzykowne, bo
    > autor okreslil termin na "1-2 lata". Ryzyko to można trochę zmniejszyć.
    Jak ?
    > Uśrednić zakupy. Skoro inwestujesz od lat w fundusze napewno doskonale to
    wiesz
    > ;)
    Widzę że trochę przeczytałeś. Ale to jest materiał dla osób starej daty, nie
    potrafiących obserwować rynku i ... leniuchów.
    Gdybym miał kasę teraz to ... na pewno nie czekałbym teraz i powiększał
    stopniowo FA tylko 40% wpakował od razu w akcje po tygodniu następne 10%
    obserwując rynek potem znowu 10%. STOP. Obserwacja rynku. Jeśli WIG20
    spadnie o około 5% to dokupiłbym 10% FA. Jeśli znowu będzie spadał to to już
    jest bessa (tego scenariusza nie przewiduję) i należy wiać z akcji. W innym
    wypadku pozostałbym przy 60% zaangażowania w akcjach.

    >EOT
    To trocję nie fer z Twojej strony.

    Tomasz
    <NOTO>