    From: BM <n...@D...LITERYpl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: warunki kr. hipotecznego - ocencie sami
    Date: Mon, 19 Feb 2007 08:18:12 +0100

    RobertS napisał(a):
    > LIBOR 3M + 1,3 p.p. marzy i 0% za przyznanie
    >
    > gdzie mozna otrzymac lepsze warunki?

    Z doświadczenia wiem, że najlepiej samemu odwiedzić kilka banków,
    położyć na stół najlepszą znalezioną do tej pory ofertę i spytać się,
    czy mogą zaproponować coś lepszego. A jeśli zaproponują coś ciekawszego,
    to najlepiej wrócić do banku który do tej pory oferował najlepsze warunki.

    Mi wyszukanie oferty (wizyty w bankach i Expander/Open Finance) zajęły
    ok. 10 dni. W międzyczasie "licytowały się" na najlepsze warunki Nordea
    i DB. Odwiedziłem też mBank, Millenium, Multibank, PKO BP, ING, BOŚ ale
    nic ciekawszego nie potrafil zaoferować.

    p.s. kontroferta DB (z którą poszedłem do Nordei, bo ich pierwsza
    propozycja była gorsza to):

    - kredyt na 25 lat
    - prowizja 2%
    - oprocentowanie 0,85% + LIBOR3M

    przy czym DB miał większy spread i nie było ubezpieczenia na życie.

    p.s. 2 - sama decyzja i uruchomienie kredytu w Nordei to był już moment
    - decyzja 4 dni robocze, uruchomienie kredytu (po dostarczeniu kompletu
    wymaganych dokumentów) - 2(!) dni robocze.

    p.s. 3 - żeby nie było tak zupełnie laurkowato, to Nordea publikuje dwa
    razy w ciągu dnia kursy walut (o 9:00 i 15:00). W umowie zapisane jest
    tylko, że obliczenie raty następuje na podstawie kursu sprzedaży danej
    waluty z dnia spałty kredytu. W praktyce oznacza to, że biorą ZAWSZE
    wyższy kurs (tj. czasami ten z 9:00, czasami ten z 15:00) - czyli mniej
    korzystny dla klienta.

    pozdr.
    BM