  • Data: 2006-06-21 08:10:56
    Temat: Re: wczesniejsza splatta kredytu>odsetki a nie kapitał?
    Od: a...@t...pl (Bartek) szukaj wiadomości tego autora

    > czy dobrze słyszałem, czy tylko plotka? czy ktos moze mi wyjasnic ten
    > mechanizm?

    Służę.
    Odsetki, ktore placisz w racie to wielkosc narosla od platnosci ostatniej
    raty do momentu splaty odsetek.
    Podstawą naliczenia odsetek jest aktualna wielkosc kapitału pozostającego do
    splaty.

    Jezeli nadplacasz kredyt, czyli wykonujesz nadprogramową ratę, to w tej
    racie bedą zarówno odsetki liczone wg zasady, jak i nadplacany kapital.
    Odsetki w nastepnej programowej racie bedą liczone od podstawy kapitalu
    uwzgledniajacego dokonaną juz nadplate oraz za okres ktory uplynal od
    nadprogramowej raty do progranowej.

    Oczywiscie, jak ktos juz slusznie zauwazyl, nalezy przeczytac swoja umowę, w
    jaki sposob nastepuje zarachowanie nadplaconych srodków. Czy lezą i czekają,
    czy trzeba zwrocic sie do banku o zarachowanie na wczesiejszą splatę, czy
    splata zmniejsza ilosc rat, przy takiej samej wielkosci raty, czy zmniejsza
    wielkosc raty przy takiej samej ilosci rat.

    Cala reszta, czyli sposob naliczania odsetek, jest wszedzie taka sama.

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl
    www.auto.adekus.pl