  • Data: 2005-01-14 00:04:12
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Nawara napisał(a):
    > W wolnej chwili wczytam się w regulamin mBanku. Teraz mi się średnio
    > chce. :-)
    > Ale sprawdzę. :-)

    No i proszę: co prawda regulamin kart w Multibanku, ale to przecież to
    samo ;-) (i tłumaczy również transakcję przytoczoną w jednym z
    wcześniejszych postów). Par. 26 pkt. 5 regulaminu wydawania i używania
    debetowych kart płatniczych Visa Electron i Visa Classic (zakładam, że
    kredytowe mają regulamin podobny) mówi:

    "Kwoty wszystkich transakcji dokonanych przy użyciu karty W WALUCIE
    INNEJ NIŻ ZŁOTY POLSKI przeliczane są przez Visa International na walutę
    rozliczeniową po kursie stosowanym przez Visa International. Przeliczone
    na walutę rozliczeniową kwoty transakcji są następnie przeliczane na
    złote polskie po kursie sprzedaży dewiz obowiązującym w Multibanku w
    dniu rozliczenia transakcji"

    Czyli rozliczenie Multibanku (i pewnie mBanku) też jest zgodne z
    regulaminem (ich regulaminem). Po prostu BRE za kryterium przyjęło
    walutę transakcji, a Inteligo - kraj przeprowadzenia transakcji. Stąd to
    zamieszanie. Ergo, płacąc Wizz-owi trzeba wiedzieć, której karty użyć :-)

    > Jak mi ktoś mówi pierdoły w stylu, że transakcja na Węgrzech to
    > transakcja krajowa, to nie spocznę. ;-)

    Mnie też włos się jeży tu i tam ;-)

    --
    Marek