eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiwizzair - ponownieRe: wizzair - ponownie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.
    edu.pl!not-for-mail
    From: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wizzair - ponownie
    Date: Sat, 15 Jan 2005 16:55:43 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 34
    Message-ID: <csbefc$t6e$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <cs62te$74b$2@news.elsat.net.pl>
    <6...@n...onet.pl>
    <cs63vm$750$1@news.elsat.net.pl> <cs60kk$9h9$1@news.onet.pl>
    <cs64m8$755$1@news.elsat.net.pl> <cs63a7$gqp$1@news.onet.pl>
    <cs67i7$769$1@news.elsat.net.pl> <2...@c...fuw.edu.pl>
    <cs69qo$77m$1@news.elsat.net.pl> <2...@c...fuw.edu.pl>
    <cs6v25$7fl$1@news.elsat.net.pl> <cs6rp4$8cn$1@news.onet.pl>
    <cs71ss$7h2$1@news.elsat.net.pl> <cs853d$87n$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.150.72.3
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1105804588 29902 195.150.72.3 (15 Jan 2005 15:56:28 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Jan 2005 15:56:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (X11/20041210)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <cs853d$87n$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:333161
    [ ukryj nagłówki ]

    topjes napisał(a):

    >>Jak nie napisałaś. Co chwila nie jesteś przekonana do tego, że
    >>transakcja jest transakcją zagraniczną. Jeśli to kwestionujesz - to
    >>uważasz, że jest krajową. Bo innych możliwości NIE MA, zwyczajnie NIE MA.
    > A skąd ma niby być przekonana? Brytyjska firma wraz z filią węgierską i
    > filią polską sprzedaje pod adresem *.com bilety w walucie PLN w języku
    > polskim.
    > I dla Ciebie to jest takie oczywiste, ze klient ma uważać, że to transakcja
    > zagraniczna? :)

    Ale tu IMHO nie chodzi o to, co sobie klient myśli, tylko o to, czy to
    jest zgodne z prawem i regulaminem. Co do regulaminu Inteligo - wszystko
    jest porządku (co już kilka razy zostało napisane, jak ktoś tego nie
    rozumie, to i tak kolejny raz nie ma co tego wyjaśniać). Nie widzę tu
    też na pierwszy rzut oka jakiejś niezgodności z obowiązującym prawem.
    BYĆ MOŻE regulacje VISA są takie, że transakcje w walucie, w jakiej
    rozliczana jest karta, nie mogą być obciążane żadnymi prowizjami, ale
    przecież nie znamy umowy pomiędzy VISĄ, a PKO BP CBE Inteligo.

    Trudno to też sprawdzić na karcie walutowej (powiedzmy: rachunek w Euro,
    transakcja w Euro, karta przeliczana przez USD - hipotetycznie możliwy
    taki przypadek), gdyż Inteligo nie oferuje rachunków ani kart walutowych.

    Warto też przyglądnąć się regulaminom innych banków.

    Trudno tu mówić, że klient WIZZa i Inteligo jest pokrzywdzony: co
    najwyżej niedoinformowany (przez WIZZ Air). Lecz tak jak już wcześniej
    pisałem, być może decydenci w tej firmie nie byli świadomi tego, że
    istnieją banki, w których KAŻDA transakcja zagraniczna wiąże się z
    przewalutowaniem. I kropka.

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1