  • Data: 2009-05-18 07:35:02
    Temat: Re: wkurzajace weekendowe przerwy w autoryzacji kart
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer wrote:
    > Nie no. Ja żonaty jestem. A o zdolność pytałem z ciekawości. :) Co do
    > pracy, to własna DG, więc nawet z domu mogę pracować. A nawet jak
    > chory, to pracowników mam.

    > Może to być zabawne, ale dla mnie przede wszystkim liczą się dwie
    > rzeczy:
    > 1. Dobra komunikacja w okolicy (nie mam i nigdy nie będę mógł
    > mieć prawa jazdy)
    A to juz pewne ograniczenie... Ale po 5000 by sie znalazlo
    > 2. Przyjazna skarbówka
    Byc moze w tym samym US ;)

    > Nie przeprowadzasz się chyba do obcego miasta, żeby "skromnie wyżyć",
    > prawda?
    Ale jak rozumiem taki pacjent "1500" teraz zyje jeszcze skromniej. Inna
    sprawa ze faktycznie za 600 podwyzki to bym tylka nie ruszyl :)

    > Wiem. Tym niemniej sytuacja obecna jest IMHO troszkę chora. Ceny
    > mieszkań spadają, ale są wyrównywane przez marże kredytów. W ten
    > sposób o ile ktoś nie kupuje za gotówkę, to tak naprawdę musi wydać
    > bardzo podobną kwotę jak "na górce" w 2007.

    To fakt, chociaz teraz stopy procentowe spadly, i w sumie oprocentowanie
    calkowite wzroslo mniej niz marze (tak, wiem ze to nie potrwa wiecznie).
    Dwa, dosc spora grupa ludzi lapie sie na kredyty z doplatami, co zbliza
    rate w PLN do kredytu walutowego, bez ryzyka kursowego, co powinno
    zmobilizowac do zakupow tych z awersja do ryzyka.

    Przy 1500 raty mozna nabyc na kredyt mieszkanie, ktorego najem kosztuje
    >= 2000 zlotych. Jak ktos zamierza osiasc w Poznaniu to chyba nie
    najgorszy biznes. Z jedna srednia krajowa i druga pensja na poziomie 50%
    tej sredniej mozna kupic 40-50m2 i miec 2 tysiace w kieszeni. Zapewne
    nie jest to sytuacja idealna, ale chyba znowu nie dramatyczna?

    Wieslaw