  • Data: 2020-09-07 19:22:09
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: Grzexs <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zaś urządzenie kontrolerskie wcale nie "odczytuje biletu zapisanego na karcie
    płatniczej" - przede wszystkim dlatego, że żaden bilet nie jest tam zapisywany -
    tylko sprawdza w centralnej bazie, czy za pomocą tej karty był ostatnio kupowany
    bilet (oczywiście kasownik/biletomat wysyła na bieżąco - o ile "jest w zasięgu" -
    informacje o sprzedanych biletach i dane karty, którymi za nie zapłacono).
    > Tak że taka kontrola przy "bilecie na karcie płatniczej" potrafi trwać o wiele
    dłużej niż kontrola np. miesięcznego zapisanego na karcie miejskiej - bo na karcie
    miejskiej rzeczywiście ten bilet jest zapisany.

    Tak właśnie jest - niedawno próbowałem sprawdzić bilet zapisany na
    karcie (np. czas ważności). Trwało to na tyle długo, ze zostałem
    obsobaczony przez jakiegoś gościa, który chciał kupić bilet. Na ten czas
    bowiem kasownik jest blokowany.

    --
    Grzexs