  • Data: 2002-12-12 14:15:15
    Temat: Re: współwłaściciele konta-pytanie
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:at9ckq$lpi$1@news.onet.pl...
    > Sprawa jest następująca:
    >
    > Moi rodzice mieli wspólny rachunek ROR w PKO , tzn. oboje byli wpisami
    jako
    > współwłaśiciele (np. na czekach). Niestety mój Tata niedawno zmarł. Co
    teraz
    > powinna zrobić moja Mama?, czy powinna zgłosić śmierć małżonka i przepisać
    > rachunek tylko na siebie?, czy obowiązują jakieś inne procedury (np.
    > spadkowe), czy np. nic nie robić i korzystać z konta tak jak dotychczas.

    Ehmmm, nie wiem czy to do konca zgodne z prawem, ale...
    Gdy umarla moja mama, zrobilismy z tata tak:
    - zmniejszylo sie stan konta do ok 100zl
    - po pewnym czasie (ok miesiaca) na karteluszku zlozylismy wniosek w duchu
    "w zwiazku ze zgonem wspolwlasciciela prosze o wykreslenie go z rachunku" +
    zwrot czekow
    - po otrzymaniu czekow na pojedyncza osobe stan konta wrocil do normy.
    Nie bylo pytan.
    Stan konta nigdy nie byl wielki... moze dlatego.

    --
    Pozdrowienia
    ---