    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wybila 12-sta -> ceny w mBanku poszly w gore!
    Date: 30 Aug 2002 03:27:02 +0200

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

    > To, ze mBank scina koszty najmniej dochodowych produktow nie oznacza, ze
    > zaraz powprowadza oplaty - sam przeciez piszesz ze byloby to dla niego
    > samobojstwo.

    Ale tez nie oznacza, ze tego nie zrobi. Bo zrobil z kilkoma uslugami,
    i to moze juz byc poczatek owego samobojstwa.

    > Co do tego stiwerdzenia ze wyzsze oprocentowanie jest przeszloscia....
    > Istotnie nie m juz takiej roznicy, ale zauwaz, ze w innych bankach musisz
    > zalozyc lokate (czyli nie masz dostepu do swoichi pieniedzy), lub tez - nie
    > masz karty zeby ja wyplacic, lub tez masz dosyc wysokie oplaty.

    I tak musze miec konto w innym banku niz mBank, wiec o oplatach mozesz
    zapomniec.
    Ktory duzy bank nie daje karty do bankomatow? Bo nie porownywalem mBanku
    z bankiem spoldzielczym na (niewlasciwym) koncu swiata.

    > Zauwaz, ze mBank ma wszystkie te zalety i dodatkowo jest darmowy. A to jest
    > glowna zalatea dla wiekszosci uzytkownikow.

    Tyle ze owa darmowosc jest coraz bardziej ograniczona. Bo to juz nie jest
    platne wysylanie wyciagow na ksiezyc, jak ktos mial tylko emaxa to musi
    placic za karte (i to najczesciej zapewne nie wiedzac o tym, ze tak
    bedzie, chyba wiekszosc klientow nie korzysta z dostepu przez internet).

    > Oczywiscie kazdy chcialby oprocentowanie najwyzsze na rynku, komplet
    > darmowych kart (i to roznych organizacji platniczych), kreyt od reki za
    > friko, wyplaty do limitu karty za darmo w kazdym bankomacie. Ale... ale mysl
    > realnie.

    Moje realne myslenie wyglada tak, ze mam do wyboru kilka bankow, ktorym
    moge powierzyc okreslona sume pieniedzy, i niekoniecznie wszystkie
    te pieniadze sa w mBanku.
    Ale oczywiscie ja jestem tylko drobnym klientem - myslisz jednak, ze
    inni nie potrafia liczyc?

    > Mysle, ze tutaj wystepuje ten sam mechanizm - czy rzad powinien pomagac
    > upadajacym zakladom - Polacy jak jeden maz odpoewiadaja TAK.

    To widocznie w jakims upadajacym zakladzie byles.

    > Bank nie jest instytucja charytatywna.

    Ale ja tez nie jestem. A w kazdym razie na pewno nie w stosunku do
    bankow.

    > mBank ma dobra oferte - i wbrew twojemu - wysokie oprocentowanie to mit -
    >
    > "Od stycznia 2002 r. przyrost depozytów na rachunkach osób fizycznych w
    > mBanku wyniósł ponad 525 mln. zł. Jest to 25% przyrostu depozytów wszystkich
    > gospodarstw domowych w Polsce. Co czwarta złotówka deponowana "od nowa" w
    > polskich bankach została powierzona pierwszemu wirtualnemu bankowi w Polsce.
    > Klienci, powierzając nam swoje pieniądze potwierdzili, że akceptują wybrany
    > przez nas model działania"
    >
    > No i popatrz - wylom w twoim glownym argumencie

    Nonsens. No chyba ze uwazasz, ze skutki mialyby wyprzedzic przyczyny.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator