    From: "AMRA" <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wybila 12-sta -> ceny w mBanku poszly w gore!
    Date: Sun, 1 Sep 2002 13:46:47 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179046077.chello.pl

    > Tere-fere...
    > - "dopłacająć" nadspodziewanie szybko postępowała amortyzacja.

    Wytlumacz - bo nie zalapalem. Jaka amortyzacja? Jesli srednia stawka WIBORu
    1M w lipcu wynosila 16,12%, a w tym samym momencie mBank placil za wszystkie
    zgromadzone depozyty 16,5% (-0,38%) to wg. ciebie co robil? Zarabial?

    > Jeśli się czegoś nie spodziewali, to właśnie tego, że w tak któtkim czasie
    > zdobędą tylu klientów, tyle depozytów i związany z tym spadek kosztów
    > "rozruchu".

    Buhehehe. Taak. Istotnie nie spodziewali sie takiego przyplywu klientow.
    Tylko, ze... Ze plany co do depozytow do konca 2001 wykonali, ale klientow
    nie.
    Co do kosztow rozruchy - czy bnie uwazasz, ze podazajac twoja argumentacja -
    powinni juz byc na plusie?

    > Jak to nie robi?
    > Uważasz, że marmury i personel w oddziałach kosztuje mniej ?

    Nie, nie kosztuje mniej. Ale uwazam (udowodnione empirycznie), ze banki te
    wydaja mniej na marketing oraz maja wiecej i lepszych zrodel zarabiania na
    zgromadzonych deopzytach.

    > Ciekawe kto Twoim zdaniem wiecej wydaje na marketing; mBank czy PKO lub
    Pekao -
    > w przeliczeniu na 1 klienta detalicznego...

    A Twoim? Zaraz sie zdziwisz, ale:
    W ubieglym roku taki Pekao SA wydal na reklame 14,5 mln zlotych, a mBank...
    12,3 (Inteligo mniej wiecej tyle samo). mBank i Inteligo mialy 5 i 6 pozycje
    wsrod wszystkich bankow pod wzgledem wydatkow reklamowych.
    W pierwszym polroczu tego roku mBank wydalo ok. 6,3 mln zlotych.
    No to masz juz cyferki - teraz odpowiedzsobie na swoje pytanie - czekam na
    odpowiedz hu hu hu.

    P.S. Oczywiscie zdajesz sobie sprawe z utraconych korzysci zwiazanych z
    braiem fizycznych oddzialow

    > A kto im zabrania?

    Ignorancja, ignorancja. Rachunek kosztow im nie pozwala.... Procedury
    zabezpieczen im nie pozwalaja. Braki w prawie im nie pozwalaja. wystarczy?
    Czy ci powoli wyjasniac wszystko???

    > A różnica między Lukasem, e-Integrum, a pewnie niedługo i innymi marmurami
    > i mBankiem bedzie mniej niż symboliczna a być może okaże się ze są tańsze
    przy
    > zblizonym oprocentowaniu.

    Byc moze. Co nie oznacza, ze nie odbywa sie to kosztem zyskow tych bankow.
    Po prostu banki te musialy sie podzielic z klientami zyskiem i tyle - a nie
    robily tego przeciez charytartywnie.
    P.S. a zauwazyles jak Lukas zaangazowany jest w akcje kredytowa?

    > Bzdura. Bank bezoddziałowy musi dać możliwość

    Gdzie tu widzisz bzdure? Zbyt emocjonalny jestes....

    szybkiego pobrania kasy, a to czy
    > ludzie pobierali czy nie, to już ich sprawa.

    Co to znaczy _musi_?!?
    Czy istniejacy limit wyplaty z bankomatu na jedna karte - jest poparciem
    twojej argumentacji? wydaje mi sie, ze nie.

    > - eMax od początku miał miec funkcję _lokacyjną_ i mBank wcale nie
    zachęcał do
    > używania delfina na tym koncie.
    > A że od początku nie było przymusu otwierania eKonta, wieć to była (i
    jest)
    > podstawowa forma dostepu do pieniędzy dla tych zwłaszcza, którzy mają
    tylko
    > jeden rachunek - eMax.
    > Teraz otworzą eKonto (i kto wie czy w ogóle nie zrezygnują z eMax'a), albo
    > już rozglądają się za jakimś tanim marmurkiem w okolicy,

    hi, hi. No widzisz - a teraz wroci kilka linijek do gory - piszesz to co ja.
    Wlasnie dlatego, ze eMax mial byc lokacyjnym kontem - ludzie ze wzgledow
    bezpieczenstwa nie uzywali kart wydanych do tego rachunku - ale "just in
    case" karte mieli - ktorej NIE UZYWALI.
    No wec - jeszcze raz napisz mi co miales na mysli piszac, ze bzury tutaj
    smole...

    > Jak już podkreślano, superkonto za 36 zł/rok daje przynajmniej dostep do
    > najwiekszej sieci bezprowizyjnych bankomatów w kraju. Więc opłaca się
    > zrezygnować z karty do eMaxa i "zrobić sobie prepaida" n.p. w PKO.
    > Ciekaw jestem czy mBank na tym zarobi czy straci?....

    taaaak. A eKonto to po co jest? I dalej bezplatna karta do eKonta???

    Widze, ze odisujac na ten moj post byles totalnie uprzedzony i czepailes sie
    byle czego, ale moim zdaniem to czepiani tak sobie Ci wyszlo...