  • Data: 2008-11-12 11:39:36
    Temat: Re: wybó konta firmowego z dostępem do internetu
    Od: RobertS <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > w mbanku mam e-konto i easykonto, czy o to chodzi?
    > są to rachunki wewnątrz jednego konta użytkownika
    > czy to muszą być zupełnie wyseparowane rachunki?
    jeżeli masz konto prywatne w mBanku to "firmowe" (KO do celów firmowych)
    załóż sobie np. w BZWBK (konto24.pl), w mBanku wykonuj TYLKO prywatne a
    w WBK tylko firmowe operacje!!!

    > czy wszystkie konta bankowe trzeba gdzieś zadeklarować?
    tak, firmowe musisz zadeklarować w US; wszelkie koszty ponoszone w
    związku z tym kontem (prowadzenie, przelewy, opłaty za kartę itp...)
    zaliczają się do KUP na podstawie wyciągu bankowego (drukuj je dla celów
    dowodowych)

    > gdzie jest granica kasy prywatnej, a gdzie firmowej?
    nie ma czegoś takiego, jeżeli prowadzisz dz. gosp. to odpowiadasz całym
    swoim majątkiem

    > dziś mam na firmowym 2000zł, jutro te 2000zł przeleję sobie na prywatne
    > czy to jakaś nieprawidłowość?
    > jednego dnia kasa jest firmowa a drugiego już prywatnam, jak to rozdzielać

    możesz przelewać kasę pomiędzy kontami, ale nie mieszaj kasy prywatnej z
    firmową, w razie jakiegoś cyrku z US, ZUS itp... przedstawiasz historię
    TYLKO z rachunku "firmowego" - reszta operacji (prywatne) niech ich nie
    interesuje

    podatek dochodowy:
    na koncie firmowym bank nie pobiera podatku dochodowego od odsetek -
    musisz je sam obliczyć i dodać do dochodu, jednak jeżeli korzystasz z
    konta osobistego do rozliczeń to sprawę podatku masz załatwioną, gdyż
    płatnikiem jest bank

    najlepiej trzymać kasę firmową na KO, które ma oprocentowanie 0,00% -
    wtedy problem podatku nie istnieje

    jeżeli masz nadwyżkę kasy na koncie "firmowym" i przelejesz ją na
    prywatne lub założoną lokatę to bank sam odprowadzi podatek od niej

    --
    pozdrawiam
    RobertS