  • Data: 2010-10-11 21:37:34
    Temat: Re: wyjazd do Stanów-co z pieniędzmi
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/11/2010 4:06 PM, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Nie wygłupiaj się. Naprawdę nigdy nie widzałeś pinpadów w sklepach? Bo
    > ja widzę je co dzień. Ba, ja nawet korzystam z nich co dzień - i to
    > właśnie z kartą kredytową. (Tyle, że obecnie przebywam w kraju ze
    > znacznie nowocześniejszą infrastrukturą kartową niż w USA...)

    pinpady widzialem. przyjemności skorzystania z nich nie mialem ani razu.
    nawet mialbym kłopot. zadna z kart kredytowych w ogole nie ma
    zdefiniowanego pinu. te pinpady uzywane sa do kart debetowych.

    co do tej nowoczesnosci to podyskutujemy przy okazji obrobienia ci konta.
    przekonasz sie wowczas czy nowoczesnosc chroni ciebie czy bank i ile
    bedziesz w plecy.

    > Niewykluczone, choć nie do końca. Jak kiedyś wybrałem opcję "debit" (bo
    > karta była debetowa), to zapytał o ZIP. Nie wiedziałem co odpowiedzieć,
    > więc anulowałem i wybrałem opcję "credit" (z tą samą kartą). Nie zapytał
    > o ZIP (ani o pin).

    pytaja niezaleznie od rodzaju karty nie znaczyło, że pytaja zawsze.
    po prostu pytanie o zip nie jest jakos przywiazane do rodzaju uzywanej
    karty.