  • Data: 2004-08-26 15:54:21
    Temat: Re: wymiana kluczy SWIFTowych
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W takim razie można podejrzewać, że jeśli jakiś bank podaje
    > na swoich stronach niezwykle rozbudowaną "sieć korespondentów"
    > to w rzeczywistości jest to tylko lista wymienionych kluczy i nic więcej.

    hm, raczej nie.

    > Może głupio myślę, ale w takim wypadku bank nadawcy musi chyba
    > wysłać dwa komunikaty - jeden do odbiorcy, a drugi do korespondenta,
    > któremu wyśle pieniadze (bo niby skąd tamten ma wiedzieć co z nimi
    > zrobić?) - czy to aby więcej nie kosztuje, bo za komunikaty banki liczą
    > sobie, zdaje się, dodatkowe opłaty?

    niezle kombinujesz.
    a czesto kosztuje, ale co robić. Czasami banki tez kombinuja aby wyslac
    jeden komunikat, ale z różnym skutkiem.

    > W naszym przypadku (tzn. poza strefą euro) te krajowe chyba niewiele
    > zdziałają bo AFAIK i tak nie mogą dalej rozsyłać EUR po kraju (z
    > niewiadomych dla mnie powodów).

    popatrz na to inaczej : mogą rozsyłać PLN, a dla banków zagranicznych to
    obca waluta.
    Porządny bank w USA rozliczy USD drogą krajową itd.

    > Ale czy ja jako klient coś mam z tego, że one się komunikują
    > bezpośrednio?

    hmm: szybciej kasę i z mniejszymi uszczerbkami.

    Zwykle nie wymaga.