  • Data: 2002-07-15 08:15:15
    Temat: Re: zabezpieczenia w bankowosci elektronicznej
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciek Pasternacki" <j...@h...org.pl> wrote in message
    news:87wus1s272.fsf@lizard.localdomain...

    > Znajomość otwartych systemów haseł jednorazowych (OPIE, S/KEY, OTPW),
    > podstawowa znajomość zagadnień bezpieczeństwa informatycznego i
    > odrobina zdrowego rozsądku. Chyba, że przeceniam nasze banki...

    Ponownie Ci zwracam uwage na przyadek BS Online - do identyfikacji podaje
    się CZESC hasla. Funkcja skrotu wykluczona. Haslo MUSI byc w banku w postaci
    jawnej. Inna sprawa, że owe haslo upowaznia do sprawdzenia stanu konta itd.
    Do wszelkich operacji stosuja podpisane cyfrowo dokumenty.

    > Chyba, że wymyślili coś sprytnego. W co nie wierzę. (hm... token
    > oparty w jakiś sposób na algorytmie w duchu S/KEY?)

    Roznie z tym bywa. Ja się krecilem wokol zespolu ktory wdrazal pierwsze
    tokeny w Polsce (w innej sprawie). Z tego co pamietam i wiem, kierownictwo
    banku zazadal tokeny z kryptografii asymetryczna. Producent tokenu
    zapewnial, ze dostarczane tokeny beda takie. Mi sie smiac chcialo i
    tlumaczylem ze wykluczone, by moglo takie cos miec zasilanie bateryjkowe i
    to dzialajace bez wymiany baterii przez dwa lata (znajac pobor mocy kart z
    kryptografia asymetryczna). Czas naglil. Okazalo sie, że tokeny zawieraja
    pojedynczy DES i to bodajze DES okrojony ze wzgledu na ograniczenia
    eksportowe...

    Vizvary