  • Data: 2010-11-29 21:17:34
    Temat: Re: zakupy przez net cudzą KK
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "witek" id0a7e$9n0$...@i...gazeta.pl

    > twoja bronia jest skutecznosc uznawania reklamacji przez bank czy instytucje ktora
    karte ci wydała.

    Głupia sprawa, ale baki są skore do uznawania takich reklamacji.
    Aż strach pytać o podejrzane transakcje... Ewentualnie rozmowę
    z bankiem można zacząć od zrzeczenia się chęci uznania reklamacji...

    Ja dla świętego spokoju dokonuję aborcji wiadomych numerów...
    Nie... Nie aborcji... Plącze się mi wszystko... Skrobanek...

    -=-

    Moim zdaniem kij ów (skora postawa banków -- chętne uznawania reklamacji)
    ma dwa końce. Głupcom i pechowcom dobrze, ale mądrym i szczęściarzom źle,
    gdyż ci ostatni jakoś muszą płacić za tych pierwszych. :) Jak zwykle mile
    jest widziane jakieś wyrównane podejście do problemu i jakieś sensowne
    zabezpieczenie się przed oszustwami.

    Komórka, dodatkowe informacje typu adres czy PESEL bądź jakiś dodatkowy
    numerek (na wzór PINu) może być jakimś dodatkowym utrudnieniem dla
    złodzieja, ale niestety jest i utrudnieniem dla uczciwego.

    Moim zdaniem płacenie kartą w necie pozostawia spore ślady -- na przykład
    ktoś odbiera zamówiony towar. Podobnie sprawa się ma w bankomatach, o ile
    zamontujemy tam podglądacze (kamery i rejestratory) i w sklepach. Czasami
    jednak ktoś kartą zapłaci za towar odbierany też przez internet -- na przykład
    zapłaci za dostęp do ,,panienek'' czy bilard ;) lub innego pokera...

    Rozwiązanie w postaci bezpłatnych dostępów do tych usług :) chyba jest skuteczne. ;)
    Kolejnym krokiem (tym razem sensownym) jest rzeczywiste śledzenie internetowych
    transakcji.

    -=-

    Być może problem kradzieży dokonywanych za pomocą kart płatniczych jest marginalny
    i bankom opłaca się bardziej płacenie (uznawanie reklamacji) niż rozwiązywanie
    problemu poprzez ściganie (czy pomoc w ściganiu) złodziei. Etyka więc ustępuje tu
    ekonomi... :)

    --
    ^ 750 749 ^c 440
    12 łyknąłem już Ventolin 438
    | 740 2930 01 brak . 14 18 739 F|l 430 .
    | 730 31 .03 Telfexo 12 . 1617 .20 729 E|i 420 02
    . 070809 . . . 16 20 416
    P|l 720 04 . 724 V|t 410 30 .01
    .04 10 12 15 19 406