    From: wizardx12 <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zapisy do domow maklerskich oczywiscie na akcje PKO
    Date: Thu, 21 Oct 2004 22:22:50 +0200
    Sender: w...@p...onet.pl@dial-1640.jgora.dialog.net.pl

    Dnia 10/21/2004 10:08 PM, Użytkownik Tapio napisał :

    > To mnie zdziwilo. Poszedlem dzis aby zlikwidowac fundusz inwestycyjny arka
    > aby miec kase na akcje a tu nie facet do kolejki wpisal na srode bo
    > wczesniej wszystko zajete!
    > ALe ja nie o tym.

    No to ja też nie o tym.

    > Bo biore ten kredyt na akcje PKO. Biore 15x wiecej niz daje czyli w moim
    > przypadku daje 10k zl i dostaje 150k zl. Zalozmy ze redukcja bedzie taka ze
    > zakupie akcji za 20k zl. To wtedy mam oprocentowane 10k zl czy moze bank
    > obcina mi tak abym mial akcji tylko za 10k zl (czyli tyle ile mialem wlasnej
    > gotowki)?
    > Jak to jest?

    A poczytaj od kiedy liczone jest oprocentowanie i kiedy jest przydział
    akcji. To powinno wiele wyjaśnić.

    > I jeszcze jedno. Czy jesli sprzedam akcje w pierwszym dniu to zaplace za ten
    > caly kredyt tylko 0,3-0,4% pozyczki i nic wiecej. A jesli bym trzymal to
    > jeszcze przez miesiac to jak to jest wtedy?

    Zapłacisz za tyle dni przez ile bedziesz miał wykorzystany kredyt i od
    kwoty wykorzystanego kredytu. To zależy jak długo BM (czy też bank)
    pozwala Ci trzymać kredyt. Np wiem że w Amerbrokers (kredyt z Nordei)
    kredytować można się max przez 6 miesięcy.

    > I czy moge sprzedac tylko czesc tych akcji a czesc zosstawic?

    Możesz, z zastrzeżeniem mojego powyższego zdania.

    --
    Mówi się, że pierwszy milion dolarów można tylko ukraść, a potem... nie
    zmienia się skutecznej metody