    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zdolnosc kredytowa
    Date: Thu, 12 Nov 2009 20:52:19 +0100

    (11.11.2009 23:02), Feromon wrote:
    [...]
    > Bezduszna komputeryzacja.
    > Mój przykład - potrzebowałem 4000 na 9miesięcy.
    > Umow o pracę mam do lutego.
    > Pani mówi mi, że nie może mi dać bo mam umowę do lutego.
    > To ja mówię, że poproszę na 4 raty do lutego.
    > Odpowiedź: nie mogę, SYSTEM pozwala wprowadzić ilość rat mniejszych niż 6.
    > To ja poproszę z kierownikiem - kierownik zeznaje to samo= NIE DA SIĘ.

    To raczej nie jest przykład bezdusznej komputeryzacji. Po prostu im się
    nie opłaca klient który za szybko spłaca.

    > Przecież oprócz dochodów z umowy o pracę człowiek ma jeszcze inne.
    > Przy śmiesznej kwocie 4000 nie ma RYZYKA,

    Przy każdej kwocie jest ryzyko.

    > nawet jak umrę, to z ZUSu
    > odzyskaja z zasiłku pogrzebowego. PARANOJA.

    W jaki sposób bank ma odzyskać cokolwiek z zasiłku pogrzebowego?

    > A z drugiej strony pozwalają na raty 650 zł emerytce o emeryturze 600 zł.

    A to zupełnie inna historia. Statystyczna emerytka jest znana z tego że
    a)ma bardzo stabilne źródło dochodu,
    b)zazwyczaj jakieś mieszkanie które w razie czego można zwindykować ,
    c) prędzej będzie cegły ze ścian jeść niż dojdzie do wniosku "ee tam,
    nie spłacam".

    Jak ją porównasz z takim co to umowę niby ma ale do lutego, niby duża
    kwota, ale nie na umowę o pracę, w sumie żadnego majątku się jeszcze
    nie dorobił ... no to masz porównanie gołodupiec vs żyła złota.

    p. m.