eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizgubiona karta bankomatowa Maestro....Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!news.rmf.pl!news.one
    t.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.pl
    From: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
    Date: 27 Apr 2002 11:43:38 +0200
    Organization: email<>news gateway
    Lines: 34
    Message-ID: <2...@d...pingwin.waw.pl>
    References: <8...@4...com>
    <aa9sct$22fj$1@pingwin.acn.pl>
    <8...@4...com>
    <aabuqo$mvh$1@pingwin.acn.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1019900618 14639 192.168.240.245 (27 Apr 2002 09:43:38 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 27 Apr 2002 09:43:38 GMT
    X-Received: (from woju@localhost) by diuna.pingwin.waw.pl (8.12.2/8.12.1) id
    g3R9g1NG010624 for p...@n...pl; Sat, 27 Apr 2002 11:42:01
    +0200
    X-Received: (from woju@localhost) by diuna.pingwin.waw.pl (8.12.2/8.12.1) id
    g3R9g1NG010624 for p...@n...pl; Sat, 27 Apr 2002 11:42:01
    +0200
    X-Received: (from woju@localhost) by diuna.pingwin.waw.pl (8.12.2/8.12.1) id
    g3R9g1NG010624 for p...@n...pl; Sat, 27 Apr 2002 11:42:01
    +0200
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:179070
    [ ukryj nagłówki ]


    On Fri, Apr 26, 2002 at 06:21:40PM +0200, Layer wrote:

    > wprost przeciwnie, zapisy tej umowy mają istotny wplyw na "stosunki na lini
    > bank-użytkownik karty" z tego wzgledu, że bank jest zobowiązany do
    > zapewnienia bezpieczeństwa transakcjom przy użyciu kart.
    > Nie ma tu istotnego znaczenia przez jakie centrum rozliczeniowe jest
    > obsługiwany sklep. Bank jako wystawca karty ma obowiązek rozpatrzyć
    > reklamację - poprzez współpracę z centrum rozliczeniowym, które jest
    > zobowiązane w takim przypadku do udzielenia wszelkich informacji na temat
    > danej transakcji. Sklep ma obowiązek przechowywać dowody sprzedaży (w
    > przypadku PolCardu jest to 5 lat, w przypadku CKC nie pamiętam, w przypadku
    > BZWBK nie wiem) i udostępniać je na każde żądanie centrum rozliczeniowego.
    > Niedopełnienie tego, skutkuje automatycznym obciążeniem sklepu kwotą
    > transakcji. Mimo, iż użytkownik karty nie jest bezpośrednio stroną umowy, to
    > transakcja nieprawidłowa z punktu widzenia "umowy" (np. niezgodny podpis)
    > nie może obciążać klienta, który tę kartę stracił...

    Wszystko pieknie, ale to ze merchant jest do czegos zobowiazany
    wzgledem aklajera nie znaczy jeszcze ze klient bedzie mial pozytywnie
    rozpatrzona reklamacje, a o to przeciez chodzi.

    Podobnie jest zreszta z rozporzadzeniami VISY, tyle ze dla posiadacza
    karty nie sa one w zaden sposob wiazace bo on rozlicza sie z bankiem
    na podstawie wlasnej umowy o poslugiwaniu sie karta.

    Amen.

    --

    --w
    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1