  • Data: 2009-02-17 15:28:51
    Temat: Re: złoto a usd/pln
    Od: "Archangell" <R...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jestem w trakcie zakładania rachunku w XTB z myślą o inwestycji
    > długoterminowej w złoto. Jednak patrząc na rynek walutowy mam wrażenie, że
    > może mnie wyrzucić z rynku przy gwałtownej zmianie trendu na złotówce
    > [niewiele środków na koncie] pomimo trwania hossy na złocie. Otworzenie
    > krótkiej pozycji na parze usd/pln likwiduje problem ? Dobrze myślę ?

    Nie bardzo widze jak Ty chcesz w ten sposob zarabiać.
    Złoto jest już wysoko, w każdej chwili moze przyjść korekta, która Ci
    wyczyści depozyt.
    Najmniejsza pozycja na złocie na xtb to 0,05 lota. To daje przy kursie
    3,8zł/usd 57zł za kazdą zmianę
    ceny złota o 1 USD. Czyli np 20 USD w dół na Gold da Ci 1140zł straty.
    Na USD/Pln najmnieszja pozycja to 0,1 lota. To daje przy zmianie kursu o
    1grosz 100zł.
    Wzrost o 20 groszy da Tobie 2000zł straty.
    Może się zdarzyć, że zarówno złoto bedzie spadać jak i złoty osłabiać i
    wtedy bedziesz w plecy
    na każdym instrumencie.
    Bez 10k na koncie nie masz co podchodzić. A tak poza tym nie lepiej kupić
    złoto w sztabkach?

    Arch