    From: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: złotówka
    Date: Fri, 23 Jan 2009 22:00:50 +0100

    Użytkownik "Zyga" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gld4gd$ihr$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam
    >
    > Może mnie ktoś oświeci: Czemu złotówka traci do wszystkiego wokół?.
    > Sprawdziłem ponad 20 różnych walut. W ciągu pół roku do złotówki wszystkie
    > się umocniły.
    >
    > A tak na marginesie, na stooq są: PLNBASKET, PLNBASKET50 i PLNINDEX. Jaki
    > jest skład/konstrukcja tych indeksów?
    >
    > pzdr
    > Zyga

    Prosta sprawa ktora powtarza sie w cyklicznie.
    Brak polskiego przemyslu tylko zachodni. Przy problemach w maciezystych
    krajach nastepuje zassanie gotowki ktora trzeba wymienic na waluty.
    Nastepuje zbyt duza podaz PLN ktora jest nie do zgarniecia przez rynek.
    Jak gospodarka w maciezystych krajach zacznie sie rozkrecac to pierwsza
    robota przyjdzie do nas gdyz jestesmy najtanszym wyksztalconym narodem w UE.
    Proste jak gra startegiczna dla 12 latkow. Wtedy ludziki dostana podwyzke
    aby mogli brac kredyciki na produkty wytwarzane w polsce za cene w
    zachodniej europie.

    Przyklad
    Pan zenek zarabia 800 EU
    Wzial kredyt na samochod ktory kosztuje 15 000 EU. (po rabacie)
    Bedzie splacal przez 5 lat.
    Ale sam pracuje w samochodowce i sklada te samochody.

    Ten sam kolega w West EU
    Zarabia 3000 EU
    Wzial kredyt na samochod ktory kosztuje 15 000 EU (po rabacie) ale lepsza
    wersja bo z czesciami selekcjonwanymi na zachod (mala dygresja produkty sa
    segregowane ze wzgledu na miejsce ich przeznaczenia - gorsze azja, bliski
    wschod, europa wschodnia, rosja) ; lepsze zachodnia eu w szczegolnosci duza
    restrykcyjnosc niemcy)
    Bedzie splacal przez 3 lata.
    I tak samo pracuje w samochodowce i sklada te samochody.

    Biorac pod uwage roznce kursow pan zenek zarobi jeszcze mniej gdy PLN
    slabnie (pan gruby kapitalista palac cygaro smieje sie)