    From: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zmiana numerów kont bankowych
    Date: Wed, 28 Jan 2004 18:12:09 +0100

    Użytkownik "Chmielu" <j...@A...pccom.info> napisał w wiadomości
    news:bv8ebc$og4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Grzegorz" <n...@y...com> napisał w wiadomości

    Czy jest
    > jakiś okres przejściowy ?
    >
    > www.google.pl
    > "Zmiana numerów kont bankowych"
    > "IBAN"
    > "NRB"
    >
    > Cieszę się, że mogłem pomóc...

    Do końca półrocza można jeszcze posługiwać się jeszcze tzw. starymi
    numerami rachunków, niezgodnymi ze standardem NRB (IBAN), po tym
    terminie wszystkie rachunki muszą mieć numer zgodny z NRB. Tak zwanymi
    starymi, bo kilka "młodych" banków nigdy nie używało innych standardów
    :-) Jeżeli któryś bank (lub usługodawca) jeszcze nie poinformował
    klientów o nowych numerach rachunków, to musi się spieszyć, bo czasu
    zstało niewiele. W drugimm półroczu żaden bank (poza np. wpłatą kasową w
    oddziale na rachunek prowadzony na miejscu) nie zrealizuje zlecenia do
    obcego banku (ani nie przyjmie), jeśli numer rachunku nie będzie trzymał
    się standardu NRB.
    Dla zjadaczy chleba sprawa jest taka, że jeśli nie znają jeszcze
    nowych numerów rachunków - swoich i swoich wierzycieli, to muszą się o
    nie dopytać jeszcze w tym półroczu i pozmieniać wszelkie zlecenia stałe
    (nie wiem, czy PZ również), definicje przelewów/kontrahentów, powiadomić
    pracodawcę o nowym numerze rachunku w banku dla celów przelewów
    wynagrodzenia itp. Jeśli tego nie zrobią na czas, to może się okazać, że
    od następnego półrocza nie będą otrzymywać przelewów, wynagrodzenia na
    ROR, ich płatność nie będą realizowane, nie da się zlecić przelewów na
    stare numery rachunków.
    Na przykład klienci Pekao SA z oddziałów nie należących do dawnego
    banku Pekao SA sprzed połączenia się czterech banków w Grupę Pekao SA,
    nie mają jeszcze (w ogóle albo w większości) nowych numerów rachunków,
    bo te zostaną nadane dopiero po podłączeniu tych oddziałów do nowego
    systemu informatycznego, a to jeszcze nie nastąpiło. Na przykład
    przewiduję, że zapowiedziana likwidacja Telepekao24 i przeniesienie tych
    rachunków do marmurków ma wyznaczony termin na koniec tego półrocza, bo
    kto by się bawił w modernizowanie starego systemu informatycznego w
    Telepekao24, żeby rachunkom klientów nadawać nowe numery tylko po to,
    żeby po kilku miesiącach i tak - wraz z przeniesieniem do innego
    oddziału - je zmieniać. Na przykład nie znam jeszcze nowego numeru
    rachunku zakładu energetycznego (mimo że u mnie jego rachunek prowadzi
    Pekao SA, dawniej Pekao SA), bo nową książeczkę opłat dostanę w marcu. I
    tak dalej.

    To tak z grubsza, z puntu widzenia klienta, który całe to
    zamieszanie nie dość, że będzie musiał przeżyć i wyprostować, to jeszcze
    co poniektóry będzie musiał ponieść koszty tego "prostowania".

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl