    From: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zmiana waluty z euro na chf
    Date: Thu, 29 May 2003 22:18:06 +0200

    "Maciek" <a...@n...pl> wrote in message
    news:bb5of8$dbr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie bardzo rozumiem. Jaki jest wzor na przeliczenie
    > euro na pln na chf Przy nizszym oprocentowaniu kredytu w chf niz euro
    > co miesiac zaplace nizsza rate wiec oplata za operacje
    > powinna sie po kilku miesiacach zwrocic.

    załóżmy, że brałeś
    100000 zł
    czyli bank dał ci 23255,82 EUR (po cenie kupna 4.3 zł)

    teraz zamieniasz kredyt na CHF (najpierw na PLN)

    = 102325,58 PLN po cenie 4.4 zł

    teraz kupujesz CHF po cenie 2.82

    =36285,46 CHF

    w euro spłacałbyś raty w kwocie
    20 lat - 6% eur = raty równe = 166.6 EUR = 737,04 zł

    w CHF będziesz spłacał raty
    20 lat - 3% chf = raty równe = 201.23 CHF = 587,59 zł

    czyli zyskujesz na jednej racie 149,45 zł

    zmiana wpisu w księdze wieczystej przy takiej sumie to ok. 500-1000 zł
    czyli zwróci się mniej więcej po 7 miesiącach

    ale......

    1. oprocentowanie CHF nie zawsze musi być niższe (lub dużo niższe) od EUR
    2. kurs CHF w stosunku do EUR nie koniecznie musi być tak stabilny, a kiedyś
    będziemy zarabiać w EUR

    po rozważaniach chyba sam się zastanowię nad takim przewalutowaniem :)))
    tyle, że GE niestety nie ma korzystnego oprocentowania w CHF:( , a
    przeniesienie do innego banku może mnie kosztować jeszcze dodatkowe
    ubezpieczenie do czasu zmiany wpisu w księdze wieczystej

    BTW. dlaczego nie brałeś kredytu od razu w CHF ?

    --
    pozdrawiam
    plusz